150 نماد بهار فیروزه ای برای ساخت و نصب در میادین و معابر شهر مشهدبه صورت نمادهای دائم و موقت انتخاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهردار مشهد در مراسم افتتاح جشنواره بهار فیروزه ای سال 96 گفت: بیش از دو هزار و 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 150 اثر از میان آثار رسیده برای ساخت و نصب در میادین و معابر این شهر به صورت نمادهای دائم و موقت انتخاب شده است.

سید صولت مرتضوی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی توسط آیسسکو، گفت: در این سال باید استقبال از بهار در این شهر متفاوت از سالهای گذشته باشد

وی معرفی چهره های ماندگار ادبی به جهانیان و برگزاری جشنواره چهره های ماندگار را از اقدامات شهرداری مشهد در سال 2017میلادی اعلام کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: فراخوان جشنواره بهار فیروزه ای و استقبال از بهار سال هزارو 396حدود یک ماه قبل برای انتخاب نمادهای مناسب و نصب در شهر طی ایام نوروز، منتشر شد و در این فراخوان 800هنرمند آثار خود را ارسال کردند.

وحید جلیلی افزود: آثار دریافت شده در بخش نمادهای جشنواره بهار فیروزه ای سال هزارو 396در مقایسه با سال گذشته حدود 25 درصد انتخاب 150 نماد بهار فیروزه ای برای نصب در میادین مشهدافزایش یافته است

وی گفت: تلاش بر این است در کنار افزایش کمی، افزایش کیفیت این جشنواره وتوجه به وقایع مهم تاریخی در نظر گرفته شود.

معاون شهردار مشهد با اشاره به واقعه مسجد گوهرشاد مشهد گفت: این واقعه از مهمترین وقایع تاریخی ایران است اما نه فقط موزه آثار هنری در این زمینه نداریم بلکه یک کارت پستال نیز در باره این واقعه وجود ندارد که توجه به چنین موضوعاتی ضروری است .

مشهد به عنوان شهر پیشتاز کشور در اجرای نمادهای نوروزی از سال 1387 هر سال با نصب نمادهای دائم و موقت به استقبال بهار و نوروز می رود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.