مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از رشد 20 درصدی میزان پرداخت زکات در استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 20 درصدی زکات
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی در جلسه بررسی شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه یکی از سنت‌های حسنه مورد تاکید در دین اسلام پرداخت زکات است اظهار کرد: کمیته امداد استان بوشهر به منظور تبلیغ، ترویج و جمع آوری زکات اقدامات مختلفی را انجام می دهد.

لطفی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای زکات در استان افزود: با برگزاری این جلسات در زمینه راهکارهای تبیین مردم در زمینه زکات اقدامات لازم صورت می‌گیرد و با برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان، نحوه پرداخت زکات و آثار فردی و اجتماعی آن برای کشاورزان تبیین می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال جاری تا کنون 19 میلیارد و 209 میلیون و 500 هزار ریال زکات به صورت نقدی و غیره نقدی جمع آوری شده است که نسبت به مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

لطفی یادآور شد: 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هزینه امور معیشت نیازمندان، جهیزیه، درمان، تحصیل، احداث مسکن نیازمندان می شود و 40 درصد باقیمانده نیز در اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده صرف و هزینه مشکلات مردم همان منطقه می شود، گفت: به طور کلی در سال جاری 5 هزار 788 تا کنون از عایدات زکات در بخش های جهیزیه، خدمات، درمان و تحصیل جمع آوری شده بهره‌مند شدند و 4 واحد مسکونی مددجویی و 25  مورد پروژه عمرانی و روستایی در حال احداث است.

وی  خاطر نشان کرد: تعهد دبیرخانه زکات استان در سالجاری 24 میلیارد ریال بوده است که 107 درصد از این تعهدات تحقق یافته است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.