رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، در گفتگو با شبکه سی بی سی، به تشریح برخی مسائل در مورد برجام پرداخت.

سند خط مشی ترامپ، اقدامی سیاسی و غیرمنطقی است/ به راحتی می‌توانیم به وضعیت قبل از برجام بازگردیمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، در گفتگویی، بر آمادگی ایران برای بازگرداندن فعالیت‌های هسته‌ای به وضعیت پیش از توافق، تأکید کرد.

صالحی که با شبکه «سی‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، گفت: اشاره نکردن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا به ایران در سخنرانی مراسم تحلیف به ایران، مسئله مثبتی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: من مراسم تحلیف را با دقت بسیار تماشا کردم و به آنچه ترامپ گفت گوش دادم. او هیچ صحبتی در مورد ایران نکرد و این مثبت است.

وی افزود: من در موقعیتی نیستم که بخواهم گمانه‌زنی کنم. ما فقط صبر خواهیم کرد و خواهیم دید، چراکه با گذشت زمان، ما صداهای مختلفی شنیده‌ایم.

صالحی ادامه داد: بنابراین، صبر می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود؟ ایران کشور صبوری است. ما عجولانه عمل نمی‌کنیم.

وی همچنین از سند خط مشی دولت ترامپ که دیروز در سایت کاخ سفید منتشر و در آن بر مقابله با موشک‌های ایران تأکید شد، انتقاد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایالات متحده، 10000 مایل(16000 کیلومتر) با ایران فاصله دارد و ما هرگز به دنبال ساخت موشک‌هایی با چنین بردی نبوده‌ایم.

وی، اشاره به توان موشکی ایران در سند منتشره از سوی دولت جدید آمریکا را اقدامی سیاسی توصیف کرد و گفت: این اقدام با هیچ منطقی نمی‌خواند.

خبرنگار سی‌بی‌سی در ادامه، از وی در مورد واکنش ایران به احتمال بر هم زدن توافق هسته‌ای از سوی ترامپ سوال کرد که صالحی با بیان اینکه ایران به تناسب اقدام خواهد کرد، گفت: ما قبلاً هم(در سال 2005) یک بار این کار را کرده‌ایم ... آن توافق نتیجه نداد و ایران توانست با سرعت به فعالیت‌های هسته‌ای خود بازگردد.

وی افزود: ما بسیار به سادگی می‌توانیم به سرعت به عقب بازگردیم... نه فقط به جایی که قبلاً بوده‌ایم، بلکه از نظر فنی به جایگاهی به مراتب بالاتر.

معاون رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: نمی‌خواهیم شاهد چنین روزی باشیم. قطعاً نمی‌خواهیم چنین تصمیمی بگیریم، اما ما آماده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
بنظربنده جلو ضررو هروقت بگیری فایده است
Iran (Islamic Republic of)
سمک
۱۵:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
آقا اجازه! علی رغم اینکه برای جناب دکتر صالحی هم به دلیل علم بالا یشان و هم متانت و تحملشان و هم تعهدخالصانه شان احترام وافری قائلم، اما این انتقاد نیز به ایشان وارد است که یا ساده انگارشده اند و یا مردم را ساده می پندارند! اینکه بعداز 1/5سال میتوانیم به وضع قبل برگردیم آیا جای خوشحالی و افتخار دارد؟چون اولاً تمام آن چیزهایی را که ازبین بردیم برایش هزینه های گزاف مادی و معنوی و انسانی و...پرداخت کردیم و قاعدتاً در ازایشان باید چیز قابل قبولی میگرفتیم و یا بگیریم که اگر نگیریم ،همه اش ضررخواهد بود، ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
بله به راحتی فقط این راحتی دقیقا چند سال طول میکشه !!! در ضمن وقتی میگید به راحتی میتونیم به قبل برگردیم این یعنی قبلا بهتر بودیم !!! پس خودتونم میدونید چیکار کردید .یا حق
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۰۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
خبر خوبیه دکتر اگر پایبند نشدن برگردیم اول کارمون خیلی هم عالی ما که تحمل کردیم .مگه مردیم .تازه پیشرفت کردیم .تورم وگرانی هم درست میشه با وحدت ملی وخرید کالای ایرانی تا بسوزن .ترامپ دیوانه
آخرین اخبار