فرماندار بناب با اشاره به گشایش خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی گفت:دولت برای اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات پانزده درصدی و بدون محدودیت به کشاورزان و بهره برداران اعطاء می کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛

ولی اله فرج الهی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی به عدم استقبال کشاورزان از خرید ادوات کشاورزی اشاره کرد و گفت:کشاورزان می توانند برای استفاده از این تسهیلات به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کنند .

وی اعمال کاهش مصرف هشت درصدی سالانه در حوزه کشاورزی سد علویان را به ضرر کشاورزان مراغه و بناب اعلام کرد و گفت :اگر قرار است کاهشی در مصارف این سد صورت گیرد باید تمام بخش ها از این موضوع تبعیت کنند.

فرماندار بناب فزود : امسال سی و هفت میلیون متر مکعب حق آبه از سد علویان به حوزه کشاورزی بناب تخصص یافته که برای بهره وری لازم باید به موقع به کشاورزان تحویل گردد ضمن اینکه آبهای سطحی و روان آبها از این سهمیه کسر نگردد.

وی کاهش 40 درصدی مصارف کشاورزی در طول پنج سال را ضربه مهلکی بر پیکره کشاورزی دانست و از مسئولین و بخصوص نمایندگان مجلس خواست در مصوبه شورای عالی آب تجدید نظر شود .

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مظلومیت بخش کشاورزی در کشور تمامی ندارد گفت:در سال گذشته بعلت بی نظمی در توزیع آب در بین کشاورزان مزارع کشاورزی و بخصوص گندمزارها ی این شهرستان خشکید و اگر برای کشت بهاره نیز به موقع آب تحویل کشاورزان نشود شاهد تکرار خسارات وارده در منطقه خواهیم بود.

ضیاء ا... اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب شرب در کنار آب کشاورزی تصریح کرد:مدیریت آب سد علویان باید بر اساس اهداف تعیین شده صورت گرفته تا حوزه کشاورزی از بابت کاهش هشت درصدی مصوبه شورای عالی آب کشور متضرر نشود.

اتمام خبر / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.