سخنگوی وزارت دفاع ، منکر وجود سربازان خیالی در صفوف نیروهای اردوی ملی افغانستان شد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان منکر وجود سربازان خیالی شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع ژنرال دولت وزیری اظهار داشته است که وزارت دفاع تشکیلات منظم دارد و کسی نمی‌تواند بدون خدمت امتیازات مادی و معنوی این وزارت را بگیرد.

وی افزود: این وزارت از پیشرفته ترین سیستم‌های ثبت احوال مانند بایومتریک را در نظارت از حضور منسوبین استفاده می‌کند و تمام پرسونل وزارت دفاع ملی در سیستم بایومتریک وزارت د فاع ملی ثبت می‌باشند.

وی تصریح کرد: این وزارت از سیستم تنظیم و اداره معلومات منابع بشری (ایرمز) برای ثبت و درج نمودن سوانح افسران، بریدملان و سربازان و پرسونل ملکی خویش استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع می‌افزاید که بیشتر تشکیلات اردوی ملی در این سیستم ثبت و تعیین بست شده و افراد باقی‌مانده «به زودترین فرصت» در سیستم تنظیم و اداره معلومات بشری وزارت دفاع ثبت و راجستر خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد:  حقوق ماهانه منسوبین به حسابات بانکی آنان تادیه می‌شود و منسوبین مستقیما از آن استفاده می‌کنند.

 وی تاکید کرد: وزارت دفاع ملی گزارشات سربازان، بریدملان و افسران خیالی را در صفوف نیروهای اردوی ملی را رد می‌کند و آن را متناقض با سیستم تنظیم و اداره معلومات منابع بشری این وزارت می‌داند. 

 ژنرال ریچارد کایسر نظامی درجه دار آمریکایی اعلام کرده بود نزدیک به سی هزار سرباز خیالی در وزارت دفاع افغانستان  قرار دارند و ایالات متحده امریکا معاش این سربازان را قطع کرده است. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار