مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بدون شک رشد و شکوفایی استعدادها، خلاقیت و توسعه پایدار باید در دوره آموزش ابتدایی رخ دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسن قائدیها در نهمین جشنواره برترین های دوره ابتدایی استان اصفهان افزود: در این راستا معلمان در مقطع ابتدایی باید برای جلب اعتماد دانش آموزان تلاش کنند زیرا رفتار معلم در کلاس، آغاز رشد و شخصیت دانش آموزان در آینده خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: به این منظور محبت و احترام به دانش آموزان رمز موفقیت معلمان خواهد بود.
وی اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که امروز شاخصه رشد کشورها تنها صنعت نیست و توجه به امور فرهنگی در کنار صنعت، اهمیت بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.
قائدیها خاطرنشان کرد: امروز در دنیا از جمله شاخصه های توسعه، سطح سواد و آموزش کشور، درآمد سرانه از نظر اقتصادی، داشتن سرمایه های اجتماعی مانند امید به زندگی، اعتماد و همبستگی است.
وی یادآوری کرد: در این تحقیقات نشان داده شده که کشوری پیشرفته است در آن گسست میان نسل ها وجود نداشته باشد و فرزندان بتوانند با والدین خود ارتباط دو طرفه ای برقرار کنند.
قائدیها تاکید کرد: آموزش مهارت های زندگی، داشتن سلامت اجتماعی و روانی، اعتماد به نفس، امید به آینده، بالا رفتن طول عمر و اعتماد به یکدیگرازشاخصه های یادگیری در دنیا محسوب می شوند که این شاخصه ها در آموزش ابتدایی اتفاق می افتد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امروز در کشور تنها از 34 درصد توانمندی نیروی انسانی استفاده می شود این در حالی است که در کشورهای دیگر توجه بسیار زیادی به این موضوع می شود.
وی با بیان اینکه در نظام آموزشی، همه عوامل در رفتار و کردار دانش آموزان تاثیرگذار است، افرود: در بین همه این عوامل، نقش معلم بسیار ویژه و اساسی تر است که در این فرآیند تنها معلومات شغلی معلم کفایت نمی کند.
وی با بیان اینکه معلم امروز با اطلاعات دیروز جوابگوی نسل آینده نخواهد بود گفت: در این رهگذر رفتار، گفتار، منش، صفات معلم اهمیت دارد
قائدیها تصریح کرد: شاخصه اصلی معلم موفق، محبوبیت، واضح و روشن بودن رفتار، کمک به درک مفاهیم زندگی، توجه به سلامت روان، آموزش نگرش، کنترل احساسات و دفاع از ارزش ها است.
هم اکنون 750 هزار دانش آموز شامل حدود 410 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و 340 هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم در شش هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار