"دونالد ترامپ" طی نخستین ساعات حضور خود در کاخ سفید، دستور لغو قانون "اوباماکِر" را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان؛ "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا، طی نخستین ساعات حضورش در کاخ سفید در راستای عمل به مهمترین وعده انتخاباتی‌اش به سازمان‌های دولتی درگیر در طرح ملی بیمه سلامت اوباما موسوم به "اوباماکر" دستور داد اقدامات لازم را در جهت لغو این قانون به عمل آورند.

ترامپ پس از پایان مراسم تحلیف مستقیما به کاخ سفید رفت و دستوری را امضا کرد که طبق آن سازمان‌های دولتی موظف می‌شوند "از اجرای قوانینی که به ایالت‌ها، شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی بار مالی وارد می‌کند، چشم‌پوشی کرده یا آنها را به تعویق بیندازند."

رئیس جمهور جدید آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی بارها تاکید کرده بود به محض ورود به کاخ سفید، میراث بهداشت و درمان "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، را لغو کند. ترامپ همچنین خواستار انجام اقداماتی شد تا اختیار عمل بیشتری به ایالت‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های بهداشت و درمان داده شود و همزمان یک فضای آزاد در حوزه تجاری بین ایالتی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان و بیمه سلامت ایجاد شود.

قانون بیمه بهداشت عمومی یکی از مهمترین دستاوردهای باراک اوباما محسوب می‌شود و تصویب آن در نخستین سال‌های حضور وی در کاخ سفید با اعتراض شدید جمهوری‌خواهان همراه بود. آن‌ها بارها تلاش کردند با تصویب قوانینی در کنگره، زمینه تضعیف و یا لغو این قانون را فراهم کنند؛ اما با توجه به مخالفت دموکرات‌ها در سنا و کنترل کاخ سفید از سوی حزب دموکرات در این امر ناکام ماندند. کاخ سفید هنوز جزئیات بیشتری درباره این حکم ارائه نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار