زیگمار گابریل گفت در صورتی که دولت جدید آمریکا دست به جنگ تجاری با چین بزند، آلمان به راهبرد اقتصادی جدیدی با محوریت نگاه به آسیا نیاز پیدا خواهد کرد.

معاون مرکل: با آغاز به کار ترامپ، آلمان باید برای روزهای دشوار آماده شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل -- معاون صدر اعظم آلمان -- با اشاره به احتمال در پیش بودن «روزهای دشوار» پس از آغاز به کار دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: در صورتی که دولت جدید آمریکا دست به جنگ تجاری با چین بزند، کشورش به راهبرد اقتصادی جدیدی با محوریت نگاه به آسیا نیاز پیدا خواهد کرد. 

گابریل در نخستین واکنش رسمی یک مقام آلمانی به برگزاری مراسم سوگند ریاست جمهوری ترامپ در مصاحبه با تلویزیون زد دی اف گفت: آنچه امروز شنیدیم، فریاد ناسیونالیستی بود. فکر می کنم ما باید برای روزهای دشواری آماده شویم. 

وی افزود: ترامپ در سخنرانی آغاز به کار خود بسیار جدی بود و این نشان می دهد او به گفته هایش در خصوص تجارت و دیگر مسائل عمل خواهد کرد. اروپا و آلمان باید برای دفاع از منافعشان در کنار هم بایستند. 

گابریل همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا بزرگترین شریک تجاری آلمان محسوب می شود و ترامپ هشدار داده است دولت او از خودروهایی که شرکت آلمانی بی.ام. دبلیو قصد دارد در کارخانه ای جدید در مکزیک تولید و به بازار آمریکا صادر کند 35 درصد مالیات دریافت خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار