رئیس جمهور افغانستان طی تماسی تلفنی از «مولانا سمیع‌الحق» که نفوذ زیادی بر طالبان دارد، درخواست کرد شرایط بازگشت طالبان به میز مذاکره را فراهم کنند.

اشرف‌غنی از مولانا سمیع‌الحق خواست طالبان را به میز مذاکره بیاورید
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگویی تلفنی با «مولانا سمیع الحق» رئیس جماعت علمای پاکستان در خصوص راه‌های بازگشت صلح به افغانستان صحبت کردند.

د نیوز نوشت: اشرف غنی در این مکالمه تلفنی از رئیس جماعت علمای پاکستان خواست تا با استفاده از نفوذ خود بر طالبان، این گروه را پای میز مذاکره بیاورد و بدین طریق چندین دهه جنگ و خونریزی طولانی‌مدت در افغانستان پایان یابد.

بنابراین گزارش این مکالمه تلفنی 30 دقیقه‌ای در مدرسه «دارالعلوم حقانیه» در آکورا ختاک پاکستان و در حضور «عمر زاخیوال» سفیر افغانستان در پاکستان صورت گرفت و 2 طرف در خصوص راه‌های ممکن برای بازگشت صلح به افغانستان صحبت کردند.

مولانا سمیع الحق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به نوبه خود، بر لزوم تامین صلح در افغانستان و پاکستان تاکید کرد و گفت دولت افغانستان باید نقش فعال‌تری را در این زمینه ایفا نماید.

وی همچنین گفت که دولت و مردم افغانستان باید هر چه زودتر از حضور نیروهای خارجی در کشور خلاص شوند تا فداکاری‌های مردم افغانستان بیهوده نباشد.

سمیع الحق افزود که نیروهای خارجی نمی‌خواهند که در پاکستان و افغانستان صلح وجود داشته باشد.

مولانا سمیع الحق در حال حاضر رئیس دارالعلوم حقانیه واقع در منطقه اکوره ختاک در ایالت خیبرپختونخواه می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار