امام جمعه موقت بوکان بیان کرد: اسلام، دین فطرت پاک انسانی و آیین مهر ورزی است و برای هدایت و سعادت همه بشریت آمده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛امام جمعه موقت بوکان در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تاکید بر داشتن رفتار و منش اسلامی اظهار داشت: یک مسلمان باید چه با مسلمان و چه با غیر مسلمان رفتاری خوب و شایسته اسلامی داشته باشد و همواره با دوستی با هم رفتار کنند چون این امر در آیات و احادیث هم مورد تاکید خداوند و پیامبر اکرم(ص) قرار گرفته است.

ماموستا ملا عباس احمدی بیان کرد: اسلام، دین فطرت پاک انسانی و آیین مهر ورزی است و برای هدایت و سعادت همه بشریت آمده است.

وی عنوان کرد: در روایات و احادیث هم زیستی مسالمت آمیز و رعایت حقوق انسانی غیر مسلمانان مورد تأکید است و پیشوایان اسلام پیوسته مسلمانان را به رعایت انصاف، ادای حقوق و پرهیز از آزار و اذیت پیروان مذاهب دیگر توصیه کرده‌اند.

احمدی گفت: مسلمانان باید با نرم خویی و خوش اخلاقی دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنند و این گونه چهره واقعی اسلام را بشناسانند نه این‌که عده ای با نام اسلام و با خشونت اسلام را معرفی کنند که هدف اصلی آنها مخدوش کردن چهره اسلام است و البته عاقبتی جز نابودی خود ندارند.

امام جمعه موقت بوکان با اشاره به این ‌که رفتار و منش اسلامی داشتن در تمامی امورات زندگی ما نقش به سزایی دارد، تصریح کرد: رفتار و منش ما به عنوان مسلمان چهره اسلام را نشان می دهد، بنابراین لازم است با رعایت مسئولیت دینی خود سعی کنیم که چهره خوب و واقعی اسلام را نشان دهیم و آن را در زندگی خانوادگی به ویژه در تربیت فرزندان خود و ارتباط اجتماعی خود به کار ببریم.

انتهای پیامم/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.