وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح فاز نخست دولت الکترونیک در دهه فجر خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمود واعظی درجلسه کارگروه صادرات غیرنفتی در قزوین گفت: راه اندازی دولت الکترونیک سرعت بخشی به اموراداری و جلوگیری از تبعیض را درپی دارد.

بهره برداری از مرحله نخست دولت الکترونیک به زودی

وی با اشاره به گسترش زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از رشد سه برابری زیر ساخت ها تا پایان دولت یازدهم گفت .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای خارجی از نهایی شدن مبادلهدبیش از 180 قلم کالا با کشورهای ترکیه و مالزی خبر داد.

واعظی با اشاره به مشکلات بانکی در پسابرجام گفت: علیرغم این مسئله بیش از 650 رابطه کارگذاری با 248 بانک دنیا قرارداد بسته شده است.

وی با اشاره به وضعیت بانک ها و گمرک پس ازدوران پسابرجام گفت: موافقت نامه تجارت ترجیحی و تجارت آزاد با 5 کشور آغاز شده و تلاش ما این است که تعرفه کالاهای صادراتی را به 5 درصد و سپس رفته رفته به صفر برسانیم.

واعظی گفت: امروز باید کارآفرینان و صادرکنندگان در کشور را تشویق کرد تا بتوان در راه حل مشکلات کشور گام های مهمی برداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید راه ورود واردات به کشور را سخت و صادرات را تسهیل کرد، افزود: رئیس جمهور و وزیرامور خارجه با ارسال بخش نامه به تمامی سفارت خانه ها اعلام کردند که باید از صادرکنندگان حمایت شود.

واعظی در ادامه بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید و گفت : این بخش نباید رقیب دولت قلمداد شود، بلکه باید از پتانسل این بخش و سرمایه گذاری آن نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به سالگرد برجام و با بیان اینکه تحریم برجام ، تحریم عقلانیت است گفت: برجام بستر مناسبی را برای مبادلات تجاری و اقتصادی با دنیا فراهم کرد که ما باید از مسئله در جهت منافع خود استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برجام به معنی برقراری رابطه با آمریکا نیست، بلکه تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار