یادگار امام (ره) گفت: آقای هاشمی در کارهایش به مکتب امام اتکا داشت و علاقه ایشان به امام مانند علاقه پدر به پسر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس حرم مطهر امام خمینی (ره) صبح امروز در مراسم بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به پشت سر گذاشتن حوادث تلخ در هفته‌های گذشته اظهار داشت: حادثه تلخ درگذشت ناگهانی و غیرمنتظره حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حادثه تأسف‌برانگیز آتش‌سوزی در تهران را تسلیت می‌گویم و برای ایشان علو درجات را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

وی بیان کرد: آقای هاشمی از بزرگترین شخصیت‌های سیاسی چند صد ساله اخیر ایران بود که حجاب معاصر نگذاشت تا ابعاد شخصیتی آقای هاشمی را برای جامعه ما مشخص و معین کند و بی‌تردید در 50 سال گذشته به غیر از امام خمینی (ره) که فاصله زیادی با بقیه چهره‌های سیاسی داشتند ما نمی‌توانیم شخصیتی را مانند آقای هاشمی پیدا کنیم که در همه صحنه‌های سیاسی حاضر باشند.

یادگار امام ادامه داد: آقای هاشمی از سال 42 مبارزات خود را شروع کرد و با عنوان وزیر امور خارجه امام در سطح اول مبارزان انقلابی بودند و ایشان جزو نیرو‌های مبارز مذهبی و یکی از بزرگترین رهبران سیاسی در جریان انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی با گروه‌های مختلف سیاسی در ارتباط بود و تا پای چوبه دار در مبارزه با رژیم ستم شاهی پیش رفته بود، افزود: ریاست مجلس، ریاست جمهوری، فرماندهی جنگ و خبرگان از جمله مسئولیت‌های مهم این شخصیت مهم سیاسی کشور بود و هیچکس در تاریخ ایران پیدا نمی‌شود که شخص خودش به عنوان کانون گفتمان انتخابات در کشور محسوب می‌شد به طوری که برخی از انتخاب‌ها در جهت دشمنی با ایشان و برخی دیگری از انتخابات به خاطر خود شخص ایشان به فردی رأی می‌دادند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی عنوان کرد: همیشه در انتخابات ریاست جمهوری آقای هاشمی جزو محور اصلی گفتمان محسوب می‌شد و در محور‌های سیاسی شخص ایشان نیز به عنوان گفتمان انتخابات به وسیله‌ چهر‌ه های سیاسی در کشور بود.

وی ادامه داد: آقای هاشمی بسیار باهوش بود و مانند یک شطرنج باز در موضوعات کشور با سرعت هر چه تمام‌تر تحلیل می‌کرد و شجاعت او در تصمیم‌گیری‌های مختلف زبانزد همه مردم و از جمله سیاسیون بود.

تولیت آستان مقدس حرم مطهر امام خمینی (ره) تأکید کرد: آقای هاشمی شجاعت خاصی بر تصمیماتش داشت و اگر احیانا خطایی در کار خود می‌دید از آن اشتباه بر می‌گشت و با این کار تصمیم‌های غلط گذشته را به پیروزی تبدیل می‌کرد و بازگشت‌های خودش را در قالب یک پیروزی جلوه می‌داد.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با بیان اینکه ‌آقای هاشمی ریاکار نبود، تصریح کرد: یکی از دلایل علاقه ایشان به حضرت امام ریاکار نبودن بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بود و آقای هاشمی در تمام جمع‌های دانشگاهی، سیاسی و عموم مردم با یک وسیله نقلیه رفت و آمد می‌کرد یا به خاطر دوری از ریاکاری یک آرامش روحی را در خود ایجاد کرده بود و از اینکه داشته‌هایش را مردم متوجه شوند هیچ ابایی نسبت به این مسئله تا آخر عمر نداشت و آقای هاشمی از هیچکس کینه‌ای به دل نمی‌گرفت و می‌بخشید و از مسائل به سادگی عبور می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های آقای هاشمی این بود که جلوی تکرار اشتباه را می‌گرفت و افراد را با سرعت فراموش می کرد و معتقد بود که این کار از ورود اشتباهات جلوگیری می‌کند.

یادگار امام با بیان اینکه آقای هاشمی از ظرفیت روحی بالایی برخوردار بود، تصریح کرد: ظرفیت روحی آقای هاشمی او را نسبت به سایر سیاستمداران متمایز کرده بود و ایشان یک شخصیت پرتلاش بود و هر کاری را با شجاعت و با هوش و استعداد خودش به سرانجام می‌رساند و ایشان علاقه وافری به آبادانی کشور، مبارزه با فقر و ایجاد اشتغال داشت و برای این کار سرمایه‌گذاری خوبی برای سازندگی کشور انجام می‌داد.

وی متذکر شد:در سخت‌ترین شرایط برای تک تک سنگرهایی که در اختیار داشت می جنگید و رویه خودش را از دست نمی‌داد و آقای هاشمی به طور کلی بسیار به خدا امیدوار بود به طوری که عده زیادی از سیاستمداران به او لقب خوشبین داده بودند.

حسن خمینی افزود: آقای هاشمی به سهم مردم اعتماد داشت و از ناسزا گفتن به وسیله برخی افراد هیچ هراسی به دل راه نمی‌داد و معتقد بود که مردم راه درست را از باطل تشخیص می‌دهد.

وی ادامه داد: رأی آقای هاشمی در انتخابات برای جریانات سیاسی دست آموز بود و همیشه به دیگران توصیه می‌کرد که با کلاه گذاشتن سر مردم کار پیش نمی‌رود و یک سیاستمدار باید با صداقت رفتار کند که در این زمینه حتی اگر اشتباهی مرتکب شد مردم از آن‌ها راضی هستند.

یادگار امام بیان کرد: هاشمی شاگرد خوب مکتب امام بود و خودش را برای دیگران بزک نمی‌کرد زیرا اعتماد شدیدی به فهم و درک مردم داشت.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی اگر کسی را در شغلی منصوب می‌کرد به صحت تفکر و مسیر راهش یقین داشت، ادامه داد: آقای هاشمی نسبت به هم سن و سال‌هایش در شبکه‌های اجتماعی حضور داشت و در اثر ایمان به خدا و هدف او یک آرامش روحی در چهره‌اش دیده می‌شد و همیشه منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌داد.

یادگار امام تأکید کرد: در زمانی که در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شدند به خاطر خارج شدن از مسئولیت سنگین کشور از دوشش خوشحال بود و هیچوقت خودش را ارزان نمی‌فروخت و آقای هاشمی منیعت نداشت و قدر خود را می‌دانست و بین این دو امر همیشه اعتدالی ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام حسن خمینی با بیان اینکه آقای هاشمی از دشنام و ناسزاگویی برخی افراد نمی‌ترسید، ادامه داد: سیاستمداری که از حرف فحش و ناسزا بترسد خود را به قیمت پایین می فروشد و آقای هاشمی در سه دهه زندگی خود از ضد انقلاب، در دهه دوم از چپ افراطی و در دهه سوم از راست‌های افراطی حرف‌های زیادی شنیده بود ولی هیچ موقع خودش را پایین نمی‌آورد.

وی افزود: علاقه آقای هاشمی به امام مانند پسر به پدر بود و امام را مانند یک مکتب اجتهادی نام می‌برد و امام را به عنوان مکتب فکری می‌دید که باید به اصولش اکتفا کرد و برای همه امورش با مکتب امام پیدا می‌نمود.

لزوم حفظ وحدت مردم حول محور رهبری
در ادامه مراسم ظفرقندی دبیر کل مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: علت تأسیس انجمن در 25 سال پیش با تأکید و مطالبه راه امام و همراهی با مردم برای مقابله با انحرافات انقلاب بود و با سختی های فراوان به وسیله‌های چهره‌های سیاسی از جمله آقای هاشمی باعث شد که اهداف و راه امام استوار بماند.

وی بیان کرد: بهبود زندگی، وحدت مردم در مراسم تشییع جنازه آقای هاشمی به وضوح دیده می‌شد و حضور مردم در این تشییع جنازه در واقع به نوعی تقدیر آن‌ها از یک عمر مبارزه انقلابی و شکنجه آقای هاشمی در زمان طاغوت بود.

ظفرقندی افزود: همدلی و وحدت مردم یک ضرورت انکار ناپذیر است و بی‌توجهی به خواست آن‌ها موجب جدایی مردم از حکومت می‌شود و آشتی ملی حول محور رهبری را ضرورتی اساسی دانست.

دبیر کل مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران تأکید کرد: انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران تلاش کرده با تشکیل جلسات منظم اهداف و کارهای این انجمن را ساماندهی کند تا در حوزه‌های سیاسی اجتماعی اقتصادی بتواند حضوری فعال داشته باشد.

وی عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت با نظارت دقیق‌تر یکی از ضرورت‌های امروز مردم جامعه است که دولت به خوبی دارد این طرح را پیاده می‌کند و امور مربوط به حوزه سلامت به وسیله دولت تدبیر و امید در حال انجام است.

ظفرقندی افزود: منابع طرح تحول نظام سلامت به عنوان یک طرح موفق ضرورت دارد که قطعی شود تا مشکلی در حوزه بهداشت و درمان پیش نیاید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار