رئیس فدراسیون کشتی کشورمان گفت: حضور تیم های های خارجی با ترکیب کامل در رقابت های جام جهان پهلوان تختی بسیار امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در جریان رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در جمع خبرنگاران بیان کرد:جام تختی در این شرایطی که تیم های شرکت کننده در مسابقات بین المللی دارند یعنی به لحاظ اقتصادی فدراسیون های ملی در فشار هستند و از طرف دیگر حتی در مسابقاتی که در اروپا برگزار می شود با وجود سهولت در رفت و آمد آسان باز هم تعداد تیم های شرکت کننده نسبت به گذشته کمتر است اما واقعا لطف خداست که زحمت خانواده کشتی در حوزه بین الملل شرایطی فراهم کرده که در جام شاهد و روز کودک و تختی می بینم چیزی حدود 26 تیم با نفرات کامل در آزاد و فرنگی شرکت می کنند.

قهرمان المپیک درباره علت برگزاری مسابقات به صورت تیم به تیم گفت:در رقابت های سال های گذشته حدود 15 تا 16 کشور در مسابقات شرکت می کردند اما برخی تیم ها با یک یا دو کشتی گیر می آمدند اما امسال چون مسابقات تیم به تیم است همه باید با ترکیب کامل حضور پیدا کنند که جذابیت بسیار زیادی ایجاد کرده است.

وی درباره این که چرا ما در جام یاریگین روسیه حضور داریم اما آنها در تورنمنت های ما شرکت نمی کنند عنوان کرد:سال گذشته در جام یاریگین 4 تا 5 کشور حضور داشتند و روسیه استراتژی فنی در قبال ما در پیش گرفته که در بزرگسالان با کمترین تعامل با ما حرکت می کند، به هر حال این یک تفکر فنی است که شاید برخی مواقع منطقی باشد اما ما پیگیر حضور روس ها در تورنمنت های ایران هستیم، البته آنان در رقابت های جوانان حضور دارند اما در بزرگسالان با احتیاط بیشتر شرکت می کنند.

قهرمان سابق جهان درباره حضورش به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی برای تعامل بیشتر با روسیه برای حضور در تورنمنت های ایران گفت: حضور من در  هیئت رئیسه نمی تواند نقطه تعامل با روس ها برای شرکت در مسابقات باشد، زیرا این یک بحث فنی است و سرمربیان آزاد و فرنگی روسیه هستند که تشخیص می دهند که صلاح است که کشتی گیرانشان در چه مسابقاتی به میدان بروند.

خادم در خصوص میزبانی جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه ادامه داد :فکر می کنم با استقبالی که مردم کرمانشاه دارند، به طور حتم برگزاری جام جهانی در کرمانشاه یک خاطره به یاد ماندنی برای کشور خواهد بود، البته با خبری که از ترکیب تیم های آمریکا، روسیه، گرجستان و بقیه کشورها دارم کار دشواری را در جام جهانی آزاد پیش رو خواهیم داشت، اما باز هم نمی شود ابراز خرسندی و خوشحالی نکرد که این جام در کرمانشاه برگزار می شود.

وی در مورد میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی گفت: برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در مرحله بررسی شرایط هستیم و مطمئن باشید در صورت نهایی شدن حتما میزبان را اعلام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره وضعیت رشته فرنگی و فرصت دادن به علی اشکانی تا مسابقات جام جهانی گفت:اجازه بدهیم کشتی فرنگی مسیر خودش را با حوصله طی کند، کشتی فرنگی باید ترکیب خودش را هم در سطح کادر فنی و هم درکشتی گیران پیدا کند به عنوان مثال باید بگویم سرمایه ای مانند محمد بنا به سادگی برای کشور به وجود نیامده و سالها فراز و نشیب هایی را طی کرده تا از آن پختگی برخوردار شود و اگر کسی دیگر هم بخواهد به آن حد برسد و رشد کند باید این فراز و نشیب ها را طی کند.

خادم درباره شرایط رضا یزدانی هم اظهار داشت: امیدوارم که یزدانی هر چه زودتر با سفری که در چند روز دیگر به آلمان خواهد داشت با عمل جراحی بتواند مشکل پای خود را حل کند و به کشتی برگردد اما اگر به هر دلیلی نتواند به میدان مسابقه بازگردد با قاطعیت باید بگویم هنوز در 97 کیلوگرم کسی را در حد یزدانی نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار