در حال حاضر 11 مرکز تحقیقات مدل سازی سلامت (کوهورت) در کشور فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجری طرح تحقیقات مدل سازی سلامت (کوهورت) در سفر به شهرکرد از فعالیت 11 مرکز کوهورت در کشور خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان سال آینده (96) به 22 مرکز می رسد که شامل 12 مرکز برای گروه سنی 30 تا 75 سال، 4 مرکز برای نوجوانان، 4 مرکز برای نوزادان، یک مرکز برای سالمندان و یک مرکز برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی است.

حسین پوستچی تعداد جمعیت هدف طرح کوهورت در کشور را 200 هزار نفر بیان کرد و افزود: 50 درصد جامعه هدف این طرح روستایی و 50 درصد شهری می باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف طرح کوهورت در چهارمحال و بختیاری 10 هزار نفر از ناحیه 2 شهرکرد و روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردل تعیین شده است اضافه کرد: این طرح به منظور مطالعات همگروهی بزرگ (کوهورت) جهت بررسی علت های اصلی مرگ و میر و ثبت بیماری های غیر واگیر افراد پس از انجام مطالعات اجرا می شود.

به گفته پوستچی؛ اطلاعات ثبت شده در این طرح، جهت سیاستگذاری در حوزه بهداشت و درمان کشور استفاده می شود.

یازدهمین پایگاه اجرایی مرکز تحقیقات مدل سازی سلامت (کوهورت) کشور 30 دی ماه امسال با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار