کمبود پزشک متخصص طب سالمندی یکی از مشکلات و چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شرفی مدیر بهزیستی بیرجند ظهر امروز در شورای ساماندهی امور سالمندان بیرجند گفت: کمبود پزشک متخصص طب سالمندی یکی از مشکلات و چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم و باید با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی این مشکلات برطرف شود.

وی افزود:در زیرمجموعه بهزیستی شهرستان سه مرکز شبانه‌روزی و یک مرکز روزانه نگهداری از سالمندان فعال است که خدمات خوبی را به سالمندان ارائه می‌دهند.

شرفی با بیان اینکه باید جایگاه، موقعیت و احترام سالمندان در خانواده‌ها حفظ شود،گفت: جمعیت ایران به سرعت در حال پیر شدن است که افزایش جمعیت سالمند هم فرصت و هم تهدید است.

مدیر بهزیستی بیرجند افزود:به افراد بالای 60 سال در کشور سالمند گفته می‌شود که این سالمندان نیز در طیف‌های مختلف سالمند جوان، سالمند میانسال و سالمند پیر قرار دارند.

شرفی گفت:گاهی والدین به علت شرایط جسمانی،کهولت سن و بیماری‌های روحی نمی‌توانند مخارج زندگی را تأمین کنند که باید فرزندان سرپرستی را برعهده داشته باشند و مخارج را تأمین کنند.

وی افزود: باید روحیه معنوی و دینی فرزندان در درون خانواده‌ها بالا باشد اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم صبر و تحمل خانواده‌ها برای نگهداری سالمندان کم است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار