رئیس اداره آموزش و پرورش بندر ماهشهر از برگزاری چهاردهمین جشنواره مسابقات قرآن، عترت و نماز در این شهرستان در اسفند‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالواحد عبادی رئیس اداره آموزش و پرورش بندر ماهشهر اظهار کرد: در اسفند‌ماه سال جاری چهاردهمین جشنواره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات قرآنی هر ساله در اسفند‌ماه با هدف تعمیق باورهای دینی و ایجاد شور و اشتیاق بین دانش‌آموزان برای توجه به کسب معارف قرآنی برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر ماهشهر در ادامه به تشریح جزئیات برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات در مقطع متوسطه اول و دوم بین دانش‌آموزان دختر و پسر در رشته‌های متعدد حفظ، قرائت، تفسیر، اذان و نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.

عبادی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان از میان شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، بندر امام، بندر ماهشهر، هندیجان، امیدیه، زیدون، بهبهان، آقاجری و رامشیر خواهند بود.

وی در ادامه به مزیت‌های برگزاری مسابقات قرآنی در این شهرستان پرداخت و اذعان  داشت: برپایی مسابقات قرآنی در یک شهر در مدت برگزاری موجب معطوف شدن نگاه مردم، مسؤولان، معلمان و دانش‌آموزان به بحث معارف قرآنی می‌شود.

این مقام مسؤول افزود: در مدت حضور دانش‌آموزان مهمان و برگزاری مسابقات جو معنوی خاصی بر شهر حاکم خواهد شد و آثار و برکات معنوی بسیاری برای شهروندان خواهد داشت.

عبادی با تأکید بر مزایای برگزاری مسابقات قرآنی خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی موجب تشویق و ترغیب دانش‌آموزان شهر برای کسب معارف قرآنی می‌شود.

وی به دلایل واگذاری میزبانی برگزاری این مسابقات به بندر‌ماهشهر اشاره کرد و افزود: وجود ظرفیت‌های متعدد علمی، فرهنگی و مذهبی و همچنین وحدت و همدلی در بین مسؤولان شهری، نهاد‌های علمی و مذهبی در این شهرستان موجب شده است که بندر‌ماهشهر مورد توجه مقامات استانی قرار گیرد.

این مسؤول ادامه داد: از این‌رو پیشنهاد میزبانی این مسابقات به ماهشهر مطرح شد که با حمایت ائمه‌ جمعه، فرماندار و همچنین نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی رو‌برو شد و خود را با افتخار و اشتیاق برای برگزاری این جشنواره آماده می‌کنیم.

عبادی بیان داشت: از آنجا که محوریت همکاری دستگاه‌هایی اجرایی بر مبنای قرآن، عترت و نماز است و توجه خاصی به مسائلی دینی دارند، همگی آمادگی خود را برای برگزاری هر چه‌ مناسب‌تر این جشنواره با اداره آموزش و پرورش ماهشهر اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.