استاندار آذربایجان شرقی برمشارکت همه آحاد جامعه برای تامین فضاهای آموزشی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛

جبارزاده در نشست شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همزمان با هفته شورای آموزش و پرورش بااشاره به اینکه آموزش و پرورش زیرساخت و پایه توسعه ای هرکشوری است، افزود: توسعه پایدار کشور مرهون سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش است و توجه جدی به تامین نیاز های آموزشی بویژه توسعه فضاهای آموزشی می تواند کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان همچنین با تاکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای توجه به این بخش را گامی موثر برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دانست و افزود: وزارت آموزش و پرورش باید با رویکرد تقویت آموزش های فنی و حرفه ای نسبت به نوسازی امکانات و تجهیزات لازم اقدام کند تا با تقویت این آموزش ها زمینه اشتغال بیشتر فراهم شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت:

در سال جاری آموزش و پرورش استان در تمامی حوزه های آموزشی و تربیتی پیشتاز است.

پاشایی افزود : امسال بیش از هفتاد میلیارد تومان برای توسعه فضا های آموزشی از سوی خیرین تقبل شده است که در نوسازی و بازسازی واحد های آموزشی تاثیر گذار خواهد بود.)

نماینده مردم کلیبر ،خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست برضرورت اصلاح برخی از قوانین برای کمک به ارتقا آموزش و پرورش کشورتاکید کرد. الله قلی زاده گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تقویت زیرساخت های تعلیم و تربیت آماده اصلاح برخی از قوانین و تصویب قوانین جدید هستند.
فرماندار تبریز هم گفت: در شهرتبریز در حال حاضر بیش از 200 واحد آموزشی غیر مستحکم وجود دارد که باید اقدام جدی برای نوسازی و بازسازی آن صورت گیرد .
شهرتی فر افزود : به رغم وجود قوانین لازم متاسفانه برخی از شرکت های تعاونی و مسکن سازان به دلیل وجود خلاء قانونی از انجام تعهد قانونی در احداث واحد های آموزشی سرباز می زنند و حوزه آموزش و پرورش را دچار مشکل می کنند.
حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش هم گفت: توجه به مهارت های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی این وزارت خانه است و امسال برای افزایش این مهارت ها آموزش های هنرستانی از دوسال به سه سال افزایش یافته است .

 اتمام خبر / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار