شهردار محمدآباد جرقویه گفت: طبق آخرین آمار رقمی بالغ‌ بر 450 قطعه مرغ در شهر محمدآباد به دلیل درگیری با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدمهدی نصر اصفهانی در خصوص شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهر محمدآباد اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از خانه‌های شهر محمدآباد از توابع جرقویه سفلی در استان اصفهان مشاهده شده است.

وی افزود: پس از آزمایش‌هایی که توسط اداره دامپزشکی کشور در تهران اتفاق افتاد، نوع بیماری مشخص شد و سریعاً در شهر محمدآباد کمیته بحران به صورت بخشی تشکیل شد، کلیه نیروهای شهرداری این منطقه به صورت آماده باش در آمدند؛ بخشدار و مسؤولان شهرستانی نیز در کمیته مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محمدآباد گرد هم آمدند.

شهردار محمدآباد جرقویه تصریح کرد: قرار شد تا با یک هدف مشترک در یک گروه که در رأس آن شهرداری قرار داشت، با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محمدآباد مبارزه کنیم؛ کانون‌های بحران و آلوده در شهر محمدآباد شناسایی شد، تیم‌ها در قالب 2 تا 4 نفر در مرحله اول به کانون‌های بحران ورود پیدا کردند.

وی تأکید کرد: قطعه مرغ‌هایی که درگیر آنفلوانزای فوق حاده پرندگان شده بودند توسط تیم مجرب معدوم شدند، تیم بعدی که سم‌زدا بود به کانون بحران ورود پیدا کرده و محل آلودگی این بیماری را پاک‌سازی می‌کند، در شرایط فعلی اوضاع پرندگان موجود در شهر محمدآباد بسیار خوب است.

نصر اصفهانی بیان کرد: طبق آخرین آمار رقمی بالغ‌بر 450 قطعه مرغ در شهر محمدآباد به دلیل درگیری با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم شده‌اند، در حال حاضر نیز به محض این‌که احساس شود پرندگان یک منزلی در حال آلوده شدن هستند، سریعاً امحا می‌شوند؛ پرندگانی که در این حادثه جمع‌آوری شده تماماً به صورت مکانیزه با آب و آهک دفن می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تا دو روز گذشته پرندگان 4 منزل درگیر آلودگی و آنفلوانزای فوق حاد طیور بودند که جمع‌آوری شدند اما این قضیه اگر به سرعت، دقت، درایت و با محوریت دامپزشکی پیگیری نمی‌شد، شاید خسارت‌های سنگین دیگری را هم به دنبال خود داشت.

شهردار محمدآباد جرقویه با بیان اینکه در حال حاضر در شهر محمدآباد هیچ مشکلی پیرامون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود ندارد، عنوان کرد: طرح مقابله با آنفلوانزای فوق حاده پرندگان تا 22 روز آینده در محمدآباد ادامه خواهد داشت تا اگر احیاناً مورد خاصی در رابطه با این بیماری مشاهده شد، نیروها به سرعت ورود پیدا کرده و آن مکان را پاک‌سازی کنند.

وی در رابطه با تلفات پرندگان درگیر با آنفلوانزای فوق حاد طیور در شهر محمدآباد، گفت: مرغداری‌های بسیار بزرگی در شهر محمدآباد و پیرامون این شهر وجود دارند، زمانی که آنفلوانزای فوق حاد طیور به محمدآباد رسید بسیاری از این مرغداری‌ها خالی بودند.

نصر اصفهانی در رابطه با انتشار آنفلوانزای فوق حاد طیور به روستاها و شهرهای اطراف محمدآباد ادامه داد: در شهر محمدآباد از انتشار بیشتر این بحران جلوگیری شده و در حال حاضر مشکل خاصی در این شهر وجود ندارد اما شهرها و روستاهای اطراف باید مراقب طیور خود باشند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.