پنتاگون در نظر دارد به زودی قراردادی به ارزش 9 میلیارد دلار به منظور خرید جنگنده F-35 با شرکت لاکهید مارتین امضا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ وزارت دفاع آمریکا و شرکت هواپیماسازی لاکهید مارتین، در آستانه امضای قراردادی به ارزش 9 میلیارد دلار قرار گرفته اند. بر اساس گزارش های منتشر شده، روند مذاکرات این قرارداد به منظور کاهش بهای هر فروند هواپیمای F-35 به کمتر از 100 میلیون دلار جریان دارد.

پروژه ساخت F-35 که گران‌ترین پروژه تسلیحاتی پنتاگون تاکنون محسوب می شود، مورد انتقاد شدید دونالد ترامپ قرار گرفته است. ترامپ در روند کمپین انتخاباتی خود، کاهش هزینه تجهیزات نظامی را یکی از اصلی ترین برنامه های خود اعلام کرد.

در حالی که مذاکرات برای سفارش ساخت دهمین سری این هواپیماها همچنان ادامه دارد، افراد آشنا با روند مذاکرات اظهار کردند قرارداد سفارش 90 فروندی این جنگنده تا پایان این ماه اعلام می شود.

وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده در دهه آینده 391 میلیارد دلار برای خرید و توسعه 2443 جنگنده F-35 هزینه خواهد کرد. در حالی که پروژه ساخت F-35 از سوی ترامپ بسیار گران خوانده شده است، بهای هر یک از جت‌های این مدل در روندی کاهشی قرار گرفته است. شرکت لاکهید مارتین با همکاری شرکای خود سعی کرده تا خط تولید ارزان‌تری برای این هواپیما ایجاد کند.

جنگنده F-35 در سه مدل A برای نیروی هوایی آمریکا و فروش به کشورهای خارجی، B برای پرواز از باند کوتاه و فرود عمودی و مدل C برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار