سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا دستورالعمل‌های جدیدی را برای جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان آمریکایی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه برای نخستین بار قوانین بازبینی شده جدیدی را برای جمع‌آوری، تحلیل و ذخیره اطلاعات شهروندان آمریکایی منتشر کرد.

"کارولین کراس" - مشاور حقوقی سازمان سیا - در یک جلسه گفت: "دستورالعمل‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده اند که حریم خصوصی و حقوق شهروندی آمریکایی‌ها حفظ شود."

قوانین جدید در حالی منتشر شده اند که نارضایتی‌های بسیاری درباره قدرت اطلاعاتی دولت آمریکا در میان مردم این کشور وجود دارد. این مسئله از افشای موضوع جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات ارتباطاتی میلیون‌ها آمریکایی به دست آژانس امنیت ملی این کشور در سال 2013 بالا گرفت.

این دستورالعمل‌ها همچنین 2 روز پیش از مراسم تحلیف دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – منتشر شده است و ممکن است در دولت جدید آمریکا دستخوش تغییر شوند. ترامپ اظهار کرده است خواستار افزایش قدرت اطلاعاتی دولت است. وی همچنین گفته است برخی از مساجد خاص باید تحت نظر نیروهای اطلاعاتی آمریکا قرار بگیرند.

سازمان سیا در بسیاری از موارد حق جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان آمریکایی را ندارد. این در حالی است که در دهه 1980، قوانینی وضع شد که برای برخی از موارد خاص، با تایید رئیس سازمان سیا و دادستان کل آمریکا استثنا قائل می‌شود.

حال، در قوانین منتشر شده جدید، تدابیری برای چگونگی اقدام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در صورت کشف رایانه‌‌ای که حاوی اطلاعات میلیون‌ها آمریکایی، باشد ذکر شده است.

از آنجا که تصمیم‌گیری در چنین شرایطی نیازمند صرف زمان زیاد و استفاده از تحلیلگران بسیاری است، در قوانین جدید چگونگی تحلیل اطلاعاتی که پرداختن به آن‌ها به سرعت قابل انجام نیست تنظیم شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار