امكانات در شهرستان‌های اطراف تهران متناسب با جمعيت افزايش نيافته استمعاون اول رييس جمهور گفت: متاسفانه طي سالهاي گذشته امكانات و زيرساخت ها در شهرستان هاي اطراف تهران متناسب با مهاجرت ها و افزايش جمعيت توسعه نيافته است .

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) در ديدار با مجمع نمايندگان شهرستان هاي اطراف تهران، با بيان اينكه مشكلات اين شهرستان ها بخاطر بزرگي و اهميت تهران همواره مغفول واقع شده است، اظهارداشت: متاسفانه طي سالهاي گذشته امكانات و زيرساخت ها در شهرستان هاي اطراف تهران متناسب با مهاجرت ها و افزايش جمعيت توسعه نيافته است .

وي بر برنامه ريزي جامع با محوريت استانداري تهران براي پيشبرد طرح ها و رفع دغدغه هاي مردم شهرستان هاي استان تهران در حوزه بهداشت و درمان،‌ راه و شهرسازي و صنعت تاكيد كرد و افزود: بطور قطع اگر زيرساخت هاي لازم نظير قطار شهري ميان تهران و شهرستان هاي اطراف ايجاد شود،‌ ديگر شاهد تردد هزاران خودرو در محورهاي مواصلاتي نخواهيم بود و به تبع آن از ميزان آلودگي هوا در پايتخت كاسته خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور برنامه هاي دولت و كمبود اعتبار و منابع مالي را يادآور شد و در عين حال گفت: دولت تلاش خواهد كرد تا مصوبات سفرهاي رييس جمهور به اين مناطق را مطابق زمان بندي اعلام شده اجرا كند تا از مشكلات مردم اين شهرستان ها كاسته شود.

رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با اشاره به اينكه براي جلوگيري از رشد بي رويه شهرهاي بزرگ و شهرستان هاي اطراف كلان شهرها راهي جز آباد كردن شهرستان هاي كوچك و روستاها نداريم ،‌خاطرنشان ساخت : دولت براي اين مهم لايحه دو فوريتي براي برداشت يك و نيم ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي به مجلس شوراي اسلامي ارايه كرد اما متاسفانه اين لايحه با وجود حمايت رهبر معظم انقلاب هنوز به تصويب مجلس نرسيده است.

دكتر جهانگيري تصريح كرد: اگر نتوانيم براي توسعه و آباداني روستاها راهكاري پيدا كنيم مشكلات در شهرهاي بزرگ انباشت خواهد شد.

وي درباره ايجاد صنايع جديد در اطراف تهران نيز گفت: با توجه به مصوبه دولت و لزوم صيانت از محيط زيست تنها صنايع دانش بنيان سازگار با الزامات زيست محيطي اجازه خواهند داشت تا در شعاع 120 كيلومتري پايتخت راه اندازي شوند.

در اين جلسه هاشمي استاندار تهران گزارشي از طرحها و برنامه هاي دولت در حوزه مسكن مهر، آبرساني و فاضلاب،‌ ساخت بيمارستان و راه و حمل و نقل ارايه كرد و گفت:‌ طرحهاي مصوب شده در سفرهاي استاني دكتر روحاني رئيس جمهور به اين شهرستان ها محقق خواهد شد.

در اين جلسه نمايندگان شهرستان هاي اطراف تهران بطور جداگانه با طرح مسايل حوزه هاي انتخابيه خود لزوم حل مشكلات مردم را يادآورد شده و خواستار اهتمام بيشتر دولت براي رفع معضلات و تكميل زير ساخت ها شدند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار