سه متهم که پس از حفاری قصد سرقت میراث فرهنگی را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علی‌رضا قاسمی نژاد دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز اظهار کرد: طی چند روز گذشته سه متهم که پس از حفاری قصد سرقت میراث فرهنگی را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی افزود: با توجه به گزارش‌های واصله سه نفر در یک ‌منزل شخصی در حال حفاری برای سرقت میراث فرهنگی بودند که با دستور دادستانی دستگیر و تحقیقات از این افراد در شعبه بازپرسی در حال انجام است.

دادستان رامهرمز تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید یکی از معضلات شهر رامهرمز با توجه به قدمت این شهرستان و وجود میراث گران‌بهای فرهنگی، حفاری برای یافتن اشیاء عتیقه است که متأسفانه پس از حفاری این اشیاء به قیمت‌های ناچیز در بازار سیاه فروخته می‌شوند.

قاسمی نژاد افزود: مطابق قوانین کیفری هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع و جرم است، هرچند منتهی به کشف و یا به دست آوردن اشیاء عتیقه نیز نشود.

دادستان رامهرمز در پایان به افرادی که حرفه خود را حفاری برای به دست آوردن و فروش اشیاء عتیقه قرار داده‌اند هشدار داد و گفت: طبق قانون با این‌گونه افراد برخورد خواهیم کرد و افرادی که به‌ ویژه در محوطه‌های تاریخی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مرتکب چنین خلافی شوند به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.