مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای پروژه بین المللی منارید در شهرستان های سامان و بن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی‌مقدم گفت: اجرای طرح بین‌المللی منارید در حوزه آبخیزداری شهرستان های سامان و بن آغاز شد.

وی افزود: 20 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی روستای شوراب صغیر تا دهستان هوره در شهرستان سامان و 10 هکتار از حوزه آبخیزداری وردنجان و یانچشمه در شهرستان بن به اجرای این طرح اختصاص پیدا کرد.

محمدی مقدم اضافه کرد: اجرای طرح منارید با مشارکت برنامه توسعه ملل متحد و سازمان تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)، سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران از سال 1390 آغاز شده است.

وی با بیان اجرای این طرح طی سال گذشته در 15 استان کشور ادامه داد: چهارمحال و بختیاری پنجمین استان در اجرای این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح از دو سال گذشته ابتدا به صورت پایلوت در 4 منطقه حسین آباد شهرستان کوهرنگ، منج بیدله شهرستان لردگان، چالشتر شهرستان شهرکرد و سولگان شهرستان بروجن اجرا و امسال به 9 شهرستان استان تعمیم داده می شود.

محمدی مقدم گفت: با اجرای این طرح در 4 پایلوت استان، 60 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی به کشت گیاهان دارویی و 40 هکتار به کشت باغات دیم اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی و حوزه آبخیزداری و رونق مشاغل خانگی از اهداف اجرای این طرح بین المللی می باشد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار