مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 41 هزار و 500 نفر بیسواد و کم سواد امسال شناسایی و جذب دوره های سواد آموزی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با بیان اینکه معضل بی سوادی از دغدغه های استاندار آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: امسال از سهمیه جذب 39 هزار نفر بی سواد از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده بود، با تلاش کلیه همکاران 41 هزار و 500 نفر بیسواد و کم سواد شناسایی و جذب دوره های سواد آموزی اعم از کلاسهای سوادآموزی، دوره تحکیم و دوره انتقال شدند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای جامعه بی سواد استان را اولیا بی سواد تشکیل می دهند؛ افزود: موفقیت در آزمونهای پایانی دوره های سوادآموزی از مهمترین چالشهای پیش روی این حوزه می باشد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

سید مصطفوی با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی با 13 دستگاه اجرایی تفاهم نامه همکاری منعقد شده است، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاههای اجرایی در این خصوص شد.

هوشنگ عطاپورمدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر بروز رسانی و شفاف سازی آمار و اطلاعات افراد بی سواد تاکید کرد.

وی خواستار تعامل بیش از پیش دستگاههای اجرایی با آموزش و پرورش شد و اضافه کرد: سوادآموزی تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست بلکه تمامی دستگاههای اجرایی در این خصوص مسئول هستند.

عطاپور خاطر نشان کرد: کاهش آمار بی سوادی، رتبه استان در شاخص بهبود وضعیت اجتماعی را ارتقاء می دهد.

محمدرضا نجفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه استاندری آذربایجان غربی عملکرد دستگاههای اجرایی در حوزه سوادآموزی را ارزیابی خواهد کرد؛ اظهار کرد: استان آذربایجان غربی امسال پس از استان خرسان رضوی، از نظر ایجاد مراکز یادگیری محلی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی با اذعان به اینکه تا کنون بیش از 50 جلسه هماهنگی با دستگاههای اجرایی استان برگزار شده است؛ افزود: بر اساس سامانه کشوری سوادآموزی، دستگاههای اجرایی استان امسال 11هزار و 559 نفر بی سواد را شناسایی کرده اند که از این تعداد تنها 779 نفر توسط خود دستگاه اجرایی و 870 نفر توسط آموزش و پرورش جذب کلاسهای سوادآموزی شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.