رایحه طعم غذای سالم مسابقه آشپزی بانوان کاشانی در فرهنگسرای المهدی(عج) کاشان پیچید.

کارشناس تغذیه این مسابقه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: نفرات برتر مسابقه آشپزی غذای سالم در سه بخش پیش غذا، غذای اصلی و دسر رقابت کردند.

بالاور، با اشاره به حضور گسترده بانوان کاانی در این رقابت هنرمندانه افزود: این مسابقه با هدف اصلاح سبک زندگی، ارتقای سلامت شهروندی با تأکید بر تغذیه سالم و آشنایی با غذاهای سنتی و اصیل ایرانی اجرا شد.

وی، قراردادن نماینده گروه‌های غذایی در سبد مصرفی را به شیوه ای متعادل در تامین نیاز بدن تاکیدکرد و گفت:مصرف کم سبزیجات یکی از عوامل رشد سرطان های گوارشی است.

به‌گفته‌وی، نوشیدن روزانه 6 تا هشت لیوان آب نیز یکی از موارد لازم و مغفول مانده از عادات غذایی برای سلامتی است.

این کارشناس تغذیه، دقت بیشتر در مصرف گستره وسیع گروه نان و غلات را در رژیم غذایی یعنی انواع گروه غذایی دارای سبوس را تاکیدکرد و گفت: استفاده بی‌رویه از روغن‌ها و انواع چربی‌های حیوانی خطرناک است.

بالاور، با تاکید بر استفاده از روغن‌های گیاهی روغن کنجد، هسته انگور و آفتابگردان گفت:

این نوع روغن‌ها مضرات کمتری نسبت به مواد برخوردار از چربی‌های دیگر در طبخ غذاها دارد.

وی در پایان،کمبود ویتامینDرا نیز یکی از موارد ناشی از خلأهای مواد مغذی دانست و گفت: نور خورشید، مصرف ماهی و لبنیات از منابع تأمین این ویتامین مهم برای استحکام ساختار استخوانی بدن به شمار می رود.

مسابقه آشپزی غذای سالم از سلسله برنامه‌های کارگاهی حفظ سلامت فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی کاشان با انتخاب نفرات برتر و تقدیر از آنها با اعاطای جوایز در این فرهنگسرای منطقه راوند برگزارشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.