مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم از کاهش زمان تخلیه کالا در این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،هرمز امیری مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم علت کاهش زمان تخلیه را افزایش بار کانتینری به جای بار سنتی عناون کرد.

وی افزود:زمان تخلیه ۱۰ کانتینر بار در یک شناور چوبی حدود ۱۴ ساعت و بار کانتینری۵ ساعت است 

مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت:انتقال کالای کانتینری به جای روش های بار سنتی و فله ای از اقدامات جدید تجار و بازرگانان در این منطقه است.

هرمز امیری افزود:هم اکنون زمان انتظار پهلوگیری شناورها در اسکله بهمن برای تخلیه و بارگیری کالا از ۴۸ ساعت به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش یافته است.

وی گفت:تغییر رویه انتقال بار از مبدا به مقصد اسکله بهمن قشم ،افزایش نیروی انسانی و افزایش تجهیزات موجب کاهش هزینه های تخلیه و سرعت تحویل کالا به تجار و بازرگانان شده است.

افزودسختی وزمانبریتخلیه بار شناورهای چوبی ازدلایل علاقه تجار و بازرگانان به انتقال کالاهای خود به صورت ترانزیت و کانتینری است.

مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هم اکنون در هر مرحله تخلیه و بارگیری امکان پهلوگیری برای پنج شناور چوبی و یک شناور فلزی در اسکله بهمن قشم فراهم است .

امیری گفت: با پایان مرحله نخست طرح توسعه در این اسکله، شرایط پهلوگیری همزمان ۱۰ شناور چوبی و فلزی فراهم می شود.

جزیره قشم با هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.