استاندار چهارمحال و بختياری گفت: پروژه های دانش بنيان بايد به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی پذيرفته شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سليمانی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختياری با حضور سردار سرتيپ حسين دهقان وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح و وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی در اين استان تأكيد كرد: يكی از مهمترين راه های نجات اقتصاد كشور توجه به پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اتخاذ راهكارهايی برای پذيرفتن وثيقه های سهل الوصول از سوی بانک های عامل، روند تكميل و بهره برداری از پروژه های اقتصاد مقاومتی را تسریع می کند.

سليمانی همچنین خواستار افزایش دوره تنفس باز پرداخت تسهيلات بانكی به منظور ارتقای بهره وری پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی به ويژه در طرح های باغبانی، دام و طيور شد.

وی ادامه داد: دوره تنفس بازپرداخت تسهيلات بانكی در پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی بايد متناسب با دوران توليد و بهره وری باشد.

استاندار چهارمحال و بختياری به توليد برخی مواد اوليه در داخل كشور اشاره و اضافه كرد: به منظور رونق بازار و حمايت از توليدكنندگان بايد واردات كالاهای مختلف سازماندهی شود.

سلیمانی گفت: اجرای طرح مشوق های صادراتی در كشور و ايجاد توازن بين استان های محروم و مناطق توسعه يافته از مهمترين راه های دستيابی به اهداف پيش بينی شده در اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: توسعه حمل و نقل و ارتقای وضعيت راه های ارتباطی باعث كاهش قيمت مواد اوليه، پایين آمدن هزينه های توليد و رونق بازار می شود.

سلیمانی ادامه داد: تفويض بيشتر اختيارات ملی به استان ها منجمله در زمینه گمركات استانی و افزايش دوران مشاركت در تسهيلات بانكی از راهكارهای تسريع در توسعه مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه پروژه های دانش بنيان بايد به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی پذيرفته شوند یادآور شد: احتساب دانش و فنآوری محصولات دانش بنيان به عنوان سهم آورده نقش مهمی در راستای رونق علم و اقتصاد كشور ايفا می كند.

سليمانی با اشاره به خشک شدن چشمه ها و رودخانه ها، ۶۰ درصد قنات ها و افت سفره های زيرزمينی تا ارتفاع ۳۰ متر به دلیل خشكسالی های اخير در چهارمحال و بختیاری گفت: به همين علت توسعه باغات ديم، كشت گياهان دارويی، زراعت گياهان كم آب بر و تجهيز زمين های كشاورزی به شبكه آبياری نوين در استان با سرعت در حال اجراست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار