رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: مشکلات فضای کسب و کار داخلی کشور باعث شده استفاده جهشی از اثرات برجام نداشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کیوان کاشفی برجام را یکی از بزرگترین تحولات و توافق‌های بین‌المللی بعد از جنگ جهانی دوم دانست و افزود: اکثر کشورهای بزرگ و قدرتمند جهان درگیر این توافق بودند و همین باعث شد سطح توقعات مردم از برجام بالا برود.


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مردم فکر می‌کردند توافق هسته‌ای همه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند، ادامه داد: بارها اعلام کرده بودیم که همه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌ها نیست و عوامل دیگری هم باعث مشکلات اقتصای ایران است.

کاشفی اظهار کرد: بعد از اجرای برجام، به مدت شش ماه شاهد حضور سرمایه‌گذاران و سران بسیاری از کشورهای در ایران بودیم که صدها جلسه با آنها در ابعاد مختلف برگزار شد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اگرچه بخشی از این جلسات موثر بود و به نتایجی هم رسید، اما در این بین متوجه شدیم که بزرگترین چالش اقتصاد ایران مناسب نبودن فضای کسب و کار کشور است، بگونه‌ای که مانع می‌شود استفاده مناسب و جهشی را از اجرای برجام داشته باشیم.

وی یادآوری کرد: از سوی دیگر به جز کشورهای دیگر جامعه جهانی خصوصا کشورهای اروپایی، هنوز خصومت‌های آمریکا با ایران ادامه دارد که به نظر نمی‌رسد به زودی حل و فصل شود و چون آمریکا حجم بزرگی از اقتصاد دنیا را در دست دارد، این شرایط بر اجرای برجام بی‌تاثیر نیست.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اتاق گفت: اگر مجموع این موارد را کنار بگذاریم، طی یکسال اخیر برجام اثرات خود را بر اقتصاد ایران نشان داده  که نمونه آن را در سیستم بانکی شاهدیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.