آرایشگرانی که می‌خواهند جواز کسب برای شروع کار خود دریافت کنند، باید محل کارشان تجاری یا اداری باشد چرا که کار کردن آرایشگران در منازل و خانه‌ها مطلقاً ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان اصفهان در خصوص وضعیت کسب و کار اتحادیه آرایشگران زنانه اظهار کرد: آرایشگرانی که بدون مجوز مشغول به کار هستند مشکلاتی را برای این اتحادیه به وجود می‌آورند.

فاطمه دهقانپورنیک با بیان اینکه زنان آرایشگری که با جواز کسب مشغول به کار هستند از سوی اتحادیه و ارگان‌ها نظارت می‌شوند، افزود: در طی دو ماه اخیر قانونی تصویب شد با عنوان اینکه آرایشگرانی که در خانه خود کار کنند، مجاز به دریافت جواز کسب نیستند.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان اصفهان تصریح کرد: آرایشگرانی که می‌خواهند جواز کسب برای شروع کار خود دریافت کنند، باید محل کارشان تجاری یا اداری باشد چرا که کار کردن آرایشگران در منازل و خانه‌ها مطلقاً ممنوع است.

وی با بیان اینکه انتخابات این اتحادیه در یک ماه آینده انجام خواهد شد، تأکید کرد: مشکلی در اتحادیه آرایشگران زنانه وجود ندارد اما با فعالیت‌های آرایشگران غیرمجاز در منازل، آرایشگرانی که مجوز قانونی دارند؛ ضرر کرده‌اند.

دهقانپورنیک با بیان اینکه در بازار کار آرایشگران زنانه، کمی رکود داشته‌ایم، عنوان کرد: از اتحادیه آرایشگران زنانه حمایتی نشده است و هیچ تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت نکرده است اما اتاق اصناف، سازمان صنعت و معدن و اداره اماکن به دلیل اینکه این آرایشگران زنانه تنها اتحادیه زنانه در بین دیگر اتحادیه‌ها است، توجه ویژه‌ای داشته‌اند و همیشه حامی این اتحادیه بوده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و 300 آرایشگر زنانه مجاز در استان اصفهان با دریافت مجوزهای قانونی تحت نظارت اتحادیه آرایشگران زنانه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان اصفهان در رابطه با نرخ مشخص آرایشگران زنانه و متفاوت بودن هزینه‌ها در آرایشگاه‌ها بیان کرد: از طرف این اتحادیه به تمامی آرایشگران نرخ‌نامه‌هایی ارائه شده است اما بعضاً آرایشگرانی از این نرخ نامه استفاده نمی‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: بازرسی مجمع اتاق اصناف استان اصفهان تمامی نرخ نامه‌های آرایشگران را پس از دیگر بازرسی‌ها رصد می‌کنند اما نرخ‌ها را نمی‌توان برای آرایشگران عروس‌ها ثابت نگه داشت و کنترل کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.