همکاری اساتید ایرانی مقیم خارج با وزارت علوم

مدیر کل امور بین‌المللی وزارت علوم عنوان کرد: 148 استاد ایرانی مقیم خارج کار آموزش دانشجویان دکتری و نخبه را با هدف تعاملات بین‌المللی بر عهده گرفتند.

سالار آملی مدیر کل امور بین‌المللی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها اظهار داشت: در بحث بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، وزارت علوم اقدامات موثری را صورت داده است و در این راستا دانشگاه‌ها را به سمت بین‌المللی شدن و تعاملات بیشتر علمی با دنیا سوق داده است. 
 
وی بیان کرد: در بحث بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها به جای آنکه دانشجویان دوره دکتری برای تحصیل به خارج از کشور  بروند، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است دوره‌های دکتری و پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های مطرح دنیا تعریف شود. از طرفی دانشجویان از دانش و تکنولوژی استادان دانشگاه‌های خارجی با هدف ارتقای سطح علمی کشور بهره‌مند می‌شوند.
 
سالار آملی ادامه داد: در سال گذشته 148 نفر از استادان خارجی و ایرانی مقیم خارج وارد کشور شده و تعاملات علمی مناسبی با دانشگاه‌های داخل برقرار کرده‌اند.
 
وی عنوان کرد: در بخش کارآفرینی دانشگاه‌های سراسر کشور، وزارت علوم با همکاری پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کارهای خوبی را صورت داده است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است استارت آپ‌های دانشگاهی و مراکز رشد در دانشگاه‌های سراسر کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار