یک مقام نزدیک به حزب «اتحاد دموکراتیک کُردهای سوریه» از سفر هیأتی از نمایندگان این حزب به آمریکا به منظور ایجاد دفتر نمایندگی در واشنگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، منابع نزدیک به حزب «اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه» اعلام کرد که این حزب قصد دارد در واشنگتن پایتخت آمریکا دفتر نمایندگی تأسیس کند.

«الهام احمد» رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه اعلام کرد هیأتی از حزب اتحاد دموکراتیک کردها متشکل از نمایندگان این حزب به زودی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

الهام احمد افزود: هیأت مذکور قرار است طی این سفر اقدامات لازم برای گشایش دفتر نمایندگی حزب را در واشنگتن اجرا کند.

با این حال، رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه در مورد موعد دقیق افتتاح دفتر نمایندگی اظهار بی ‌اطلاعی و اعلام کرد تعیین زمان دقیق افتتاح این دفتر منوط به اقدامات و گفتگوهای حزب اتحاد دموکراتیک با مقامات آمریکایی است، ولی به زودی این گفتگوها تمام خواهد شد.

الهام احمد تأکید کرد حزب مذکور قصد دارد با دولت جدید آمریکا روابط نزدیک ایجاد کرده و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم را تقویت کند.

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه پیش از این نیز در شمال سوریه، روسیه، آلمان، سوئد، چک، فرانسه و اقلیم کردستان عراق اقدام به افتتاح دفتر نمایندگی کرده است.

این در حالی است که روابط دولت آمریکا طی سال‌های گذشته با کردهای سوریه گسترش پیدا کرده است.

آمریکا علاوه بر همکاری اطلاعاتی با احزاب کرد در سوریه، از شبه نظامیان کرد حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده و ده‌ها مستشار نظامی خود را برای آموزش نظامیان کرد فرستاده است.

این در حالی است که همکاری آمریکا با کردها و حمایت از آن‌ها در جنگ علیه دولت سوریه، ترکیه را نگران کرده است؛ آنکارا حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ ی‌ د) و حزب یگان‌های مدافع خلق (ی‌ پ‌ گ) را شاخه سوری گروهک تروریست حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می ‌داند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار