دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: بحث عرضه تخم مرغ غیر بهداشتی در بازار مربوط به بسته بندی غیر مجاز واحدهای زیرزمینی و محصولاتی که با کاه و ضایعات چوبی بسته بندی شده اند می شود.

فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان اظهار داشت: گرچه روند ابتلای طیور به آنفولانزای حاد پرندگان در واحد های صنعتی کاهش یافته اما در استان اصفهان به تازگی این بیماری در واحد های بومی شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: با وجود آنکه گزارشی جدید مبنی بر شیوع مجدد این بیماری در برخی استان های اصلی تولیدکننده تخم مرغ اعم از تهران، البرز و قزوین اعلام نشده اما گزارشات استان های قم و مرکزی خوشایند نیست.

طلاکش میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را 3 هزار و 800 تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تفاوت قیمت تمام شده با فروش محصول درب مرغداری باید گفت، نرخ تخم مرغ برای مصرف کننده از ثبات نسبی برخوردار است.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به عرضه تخم مرغ های غیر بهداشتی در بازار بیان کرد: بحث عرضه تخم مرغ غیر بهداشتی در بازار مربوط به بسته بندی غیر مجاز واحدهای زیرزمینی  و محصولاتی که با کاه و ضایعات چوبی بسته بندی شده اند می شود.

وی با اشاره به اینکه تخم مرغ های رنگی هیمشه محلی نیستند، بیان کرد: اکثر تخلفات به بهانه محلی بودن در تخم مرغ های قهوه ای صورت می گیرد که عمدتا به سبب بسته بندی های غیر مجاز ، آلودگی قارچی به داخل تخم مرغ انتقال داده می شود.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار تصریح کرد: براساس برنامه شبکه دامپزشکی تخم مرغ های فاقد پروانه بهره داری تولید و بسته بندی  از سوی سازمان دامپزشکی از بازار جمع آوری خواهد شد.

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار