وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد زیر سؤال بردن اتحادیه اروپا از سوی دونالد ترامپ قابل قبول نیست.

وزیر اقتصاد فرانسه: باید دید آیا سیاست‌های ترامپ مطابق حرفاهایش هست یا خیر
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، "میشل سَپَن"، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، روز سه شنبه اعلام کرد زیر سؤال بردن اتحادیه اروپا از سوی دونالد ترامپ قابل قبول نیست اما پیش از هر اقدامی باید منتظر ماند و دید آیا سیاست او مطابق حرف‌هایش هست یا نه.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با دو روزنامه بیلد آلمان و تایمز انگلیس پیش بینی کرد دیگر کشورهای اروپایی نیز مانند انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کنند. وی همچنین سیاست پذیرش مهاجران و آوارگان را در آلمان اشتباهی فاجعه بار  توصیف کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه گفت: هر چه بیشتر از این سخنان بیان شود، صفوف در اروپا تنگ تر خواهد شد. زیر سؤال بردن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، استدلالی نیست که ما به عنوان فرانسه یا به عنوان اروپایی ها بتوانیم آن را بپذیریم.

وی که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می گفت، افزود: ما اجازه نمی دهیم آنچه که اروپا به عنوان منطقه ثبات پولی برای جهان به همراه آورده است، حتی در حرف، زیر سؤال برود.

وی اما این پرسش را مطرح کرد که آیا باید اقدامی انجام داد و تصمیماتی گرفت؟ و  در پاسخ گفت: ما صبر خواهیم کرد تا ببینیم آیا تفاوتی بین محتوی یک توییت و رأی به یک قانون وجود خواهد داشت یا نه.

میشل ساپن افزود: ما می توانیم فکر کنیم که بسیاری از آمریکایی ها، بسیاری از جمهوری خواهان در آمریکا فکر می کنند که با وجود ویژگی ها، شخصیت ها و تندخویی ها زمانی فرا می رسد که در آنجا نیز مانند نقاط دیگر واقعیت خود را تحمیل می کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار