مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل کنترل می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ مسعود امامی یگانه در جلسه کنترل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته هم‌اکنون درصدد هستیم که در سطح استان اردبیل اقدامات کنترلی را برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به گزارشاتی که مبنی بر مشاهده این بیماری در یکی از روستاهای شهرستان گرمی ارائه شده است، درصدد هستیم هر چه سریع‌تر اقدامات لازم و اساسی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح استان انجام دهیم تا شاهد افزایش شیوع این بیماری در سطح استان نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: خوشبختانه اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در رابطه با معدوم‌سازی طیور در کمترین زمان ممکن صورت گرفته و راهکارهای اساسی در این زمینه پیاده‌سازی شده است تا بتوانیم وضعیت شیوع این بیماری را کنترل کرده و به وضعیت مطلوب و ایده‌آل برسانیم.

امامی‌یگانه بیان کرد: امیدواریم همشهریان در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم اقدامات لازم و اساسی را برای بهتر شدن شرایط انجام دهیم و سریعا اقدامات لازم را بکار بگیریم چرا که این موضوع از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و باید کنترل و نظارت برای جلوگیری از شیوع این بیماری هر چه زودتر انجام شود.

وی تصریح کرد: مصرف تولیدات مرغداری‌های صنعتی و بسته‌بندی شده هیچ گونه مشکلی ندارد و توصیه های لازم به مرغداری‌های صنعتی به منظور رعایت نکات ایمنی اعلام شده است تا شاهد هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نباشیم و مردم بتوانند با خیال آسوده مرغ را در سبد مصرف خانوار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.