رحیم عظیمی هنرمند آذربایجانی در دهمین دوسالانه نگارگری کشور، در رشته نقاشی ایرانی (نگارگری) در میان نگارگران برتر ایرانی با دریافت دیپلم افتخار خوش درخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب گفت: اثر این هنرمند توانمند در دهمین دوسالانه نگارگری که در محل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، در جمع برگزیدگان این رشته از هنرهای سنتی کشورمان قرار گرفت.
آبدار بیان کرد: در مراسم اختتامیه دهمین دوسالانه نگارگری، برگزیدگان در چهار رشته  تذهیب، تشعیر و طراحی،  گل و مرغ و نقاشی ایرانی (نگارگری) از میان ۱۹۷ اثر از ۱۶۴ هنرمند یافته به نمایشگاه معرفی شدند که رحیم عظیمی در رشته نقاشی ایرانی حائز مقام سوم و موفق به دریافت دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی شد و افتخاری دیگر را برای هنرمندان صنایع دستی استان و سرزمینش آذربایجان رقم زد.
آبدار یادآور شد: آنچه این هنرمند را حائز اهمیت می نماید خلق آثاری بی بدیل با کمک انگشتان پاست که تبلور و بروز توانایی‌های فردی وی در امر طراحی که خیلی‌ها توان انجام آن را ندارند و معلولیت برای او با تمام مشکلاتش اراده قوی داشتن را به ارمغان آورده است.
لازم به ذکر است؛ رحیم عظیمی دانش آموخته رشته نقاشی ایرانی(نگارگری) در دانشگاه جامع علمی کاربردی صنایع دستی مرکز آموزش میراث کمال الدین بهزاد تبریز که در کودکی در اثر حادثه برق گرفتگی دو دست خود را از دست داده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار