رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه زبان فارسی می تواند زبان علمی شود، گفت: در هشتاد و سومین دوره فارسی آموزی بنیاد سعدی 210 نفر شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در جمع خبرنگاران درباره جلوگیری از ورود لغات خارجی به زبان مردم بیان کرد: برای علاج واقعه قبل وقوع، معادلهای فارسی اصطلاحات و لغات خارجی را در زبان فارسی پیدا می کنیم.

وی افزود: حدود 70 گروه واژه گزین را بعنوان متخصصان رشته های مختلف داریم که به ترتیب اولویتی که خود بهتر از هرکس می دانند برای لغات، معادل پیدا می کنند.

حداد عادل اظهار داشت: هرچند که به دلیل برخی مشکلات مالی و اقتصادی با مسایلی بر سرراه خود روبه رو هستیم اما ضمن تشکیل جلسات مختلف با متخصصان سعی در معادل سازی درست داریم و تمام سعی خود را برای بهبود وضعیت موجود می کنیم.

رییس بنیاد سعدی اظهار داشت: زبان فارسی برای زبان علمی شدن بالقوه هیچ چیز از زبان های دیگر مثل انگلیسی کم ندارد و با رسیدگی به آن می تواند به راحتی زبان علمی شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با اشاره به مشکلات اقتصادی و هزینه ها بیان کرد: با وضع موجود به خوبی توانسته ایم 51 کرسی و 200 کلاس آزاد زبان و ادبیات فارسی را در دنیا گسترش دهیم البته تاسیس بنیاد سعدی هم گام مهمی در گسترش زبان بوده که به تدریج در سالهای آتی آثارش مشخص می شود.

حدادعادل درباره انگیزه دانشجویان غیرایرانی برای یادگیری و تحصیل رشته های زبان فارسی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی فضایی به روی زبان فارسی باز شده که بسیاری از افراد خارجی برای دانستن پیام انقلاب و ایرانشناسی از آن استقبال می کنند، همچنین بنیاد سعدی امسال هشتاد و سومین دوره فارسی آموزی را با 210 دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار کرد که به خوبی استقبال دانشجویان را نشان می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار