رئیس ارشاد کوهدشت از راهیابی دو نمایش چیدا و زمستان بود از آثار هنرمندان کوهدشتی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ جعفری گفت: حضور ما در جشنواره‌های مختلف تئاتر خوب است و این برای تئاتر شهرستان یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

وی همچنین از تئاتر به‌عنوان یک عنصر فرهنگی که تأثیرگذارترین و زنده‌ترین هنر جهان است یاد کرد و افزود: تئاتر مادر تمام هنرهای نمایشی است و تئاتری که حاوی دغدغه‌های بطن جامعه باشد به‌طور حتم مورد توجه عموم مردم و نیاز جامعه است و تاثیرگذاری فراوانی بر مخاطب می‌گذارد.

جعفری با بیان این‌که تأثیر عنصر تئاتر در ارتقای فرهنگ جامعه غیر قابل انکار است، در رابطه با نقش تعلیمی و تربیتی تئاترگفت: همه انسان‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان به‌دلیل کم‌تجربگی نیازمند راهنما و مشوق هستند که حضور و وجود عاملی به‌جز خانواده، دوستان قطعاً خواهد توانست نقش مشوق را برای این قشر بازی کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت افزود: نوجوانان و افراد جوان نصیحت و انتقال تجربیات شخصی دیگران به خودشان را قبول ندارند؛ در این بین تئاتر به‌عنوان یک یار می‌تواند این نیاز را برآورده سازد.

جعفری در پایان با اشاره به تأتیرگذاری گسترده تئاتر در مخاطبان، گفت: نمی‌توان منکر نقش این هنر زنده در جامعه شد و وظیفه ما مسئولان این است که به تئاتر به‌عنوان مادر هنرهای نمایشی اهمیت بیشتری بدهیم تا هنرمندان نیز دردهای جامعه را بهتر و روشن‌تر انعکاس بدهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.