کاشت سبزی و صیفی در گلخانه ده برابر بیشتر از فضای باز در یک واحد سطح توان تولید دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس سعیدی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سیاست وزارت جهاد کشاوزی این است که سبزی و صیفی در فضای باز کشت نشود و در گلخانه که توان تولیدی ده برابر بیشتر از فضای باز در یک واحد سطح را دارد منتقل شود.
وی در جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان با موضوع اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی افزود:19 هزار هکتار از مزارع و باغات شمال استان طی سه سال گذشته تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته که در مجموع، استان، ظرف سه سال گذشته در این خصوص در کشور نمونه بوده است.
وی افزود در سال جاری بیش از 170 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم های نوین آبیاری اختصاص یافته که امید است کشاورزان از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد:چنانچه خرده مالکان به صورت تجمیع شده به اجرای سیستم نوین آبیاری بپردازند، بیش از 85 درصد از هزینه آنها به صورت بلا عوض پرداخت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جاری بذر ذرت 706 در استان توزیع شده که علاوه بر اینکه مقاوم به خشکی و وزن آن بیشتر می باشد، به دو نوبت آبیاری کمتر نیاز دارد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.