رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان گفت: در این شهرستان 700 واحد عرضه میوه و سبزی فعال هستند و 300 واحد نیز در حال دریافت مجوزهای لازم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نوروزعلی اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بارش برف و سرما در شهرهای شمالی کشور بر میزان پرتقال تولیدی این شهرستان ها تاثیر منفی گذاشت، تصریح کرد: با درایت مسئولان و صنف میوه و تره بار اصفهان، از افزایش قیمت این محصول که بخش زیادی از سبد میوه مردم را تشکیل می دهد جلوگیری شد.
وی درعین حال با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش مصرف پرتقال در نوروز سال آینده گفت: این محصول باغی، در سبد میوه بسیاری از افراد نیازمند قرار دارد و باید تهمیدات لازم برای تامین این محصول و عرضه آن با قیمت مناسب در ایام نوروز اندیشیده شود.
اتحادیه صنف میوه و شبزی فروش شهرستان اصفهان از مسئولان مربوطه خواست نسبت به تامین پرتقال ایام نوروز اقدام های لازم را انجام دهند.
اسماعیلی با اشاره به دو کانون اصلی کشت وتولید پرتقال در شمال و جنوب ایران، ادامه داد: 70 درصد پرتقال مصرفی در اصفهان از باغهای شمال کشور تامین می شود و 30 درصد این میزان مربوط به جنوب کشور است.
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: پرتقال جنوب از شهرهای همچون شیراز، فسا، داراب، جهرم و کازرون تامین می شود.
وی به بسته بندی میوه و به ویژه پرتقال اشاره کرد و گفت: بسته بندی میوه باعث دوام و عدم دور ریز آن می شود و صرفه اقتصادی بیشتری را از تولید کننده تا مصرف کننده رقم خواهد زد.
وی با اشاره به دیگر میوه های پرمصرف در عید نوروز گفت: قیمت موز بیشتر بر مبنای تحولات اقتصادی بین المللی است.
اسماعیلی پیش بینی کرد که تامین این میوه در ایام نوروز با مشکلی مواجه نشود.
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان همچنین درباره نارنگی به عنوان دیگر میوه پرمصرف در نوروز تصریح کرد: قیمت این میوه نیز در نوروز آینده به نسبت الان تغییر چندانی نخواهد داشت و این میوه به حد کافی در بازار عرضه خواهد شد.
اسماعیلی با بیان اینکه بیشترین حجم خیار توزیع شده در اصفهان در شهرهای یزد و بندرعباس و همچنین دهاقان( 85 کیلومتری جنوب اصفهان) کشت می شود، اظهارکرد: پیش بینی می کنیم که این میوه نیز شرایط مطلوبی برای ایام نوروز داشته باشد.
وی این شرایط را برای سیب نیز مشابه دانست.
به گفته رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان در این شهرستان 700 واحد عرضه میوه و سبزی فعال هستند و 300 واحد نیز در حال دریافت مجوزهای لازم هستند.
وی خیابان های وحید در غرب، همدانیان و جی در شرق و مدرس در شمال اصفهان را از جمله کانونهای اصلی عرضه میوه و سبزی در شهر اصفهان معرفی کرد.
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان با اشاره به فعالیت واحد رسیدگی به شکایات مردمی این اتحادیه گفت: شماره های 34451008 و 34451009 در اصفهان آماده دریافت شکایات مردمی است.
همچنین عضو هیات رئیسه اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان و رئیس صنف سبزی خردکنی های اصفهان در این نشست گفت: بخشی از سبزی مصرفی در شهر اصفهان از شهرهای دزفول، شوشتر و اهواز در استان خوزستان تامین می شود، همچنین شهرهای در غرب اصفهان مانند فلاورجان تامین کننده سبزی مصرفی در اصفهان است.
محمد جواد رضوانی اضافه کرد: 120 واحد سبزی خرد کنی در اصفهان فعالیت می کنند و فعالیت این واحدها باعث افزایش گرایش مردم به مصرف سبزی نیز شده است.
وی با بیان اینکه واحدهای سبزی خرد کنی مجاز به تامین و شستشوی سبزی نیستند، خاطرنشان کرد: شستشوی سبزی باید در واحدهای مجزا و دارای پروانه مشخص انجام شود.
به گفته رئیس صنف سبزی خردکنی های اصفهان حدود 12 مجموعه بزرگ و 15 مجموعه کوچک در اصفهان در زمینه تامین و شستشوی سبزی فعال هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.