یک تحلیلگر آمریکایی اعلام کرد عدم شرکت شماری از دموکرات‌ها در مراسم تحلیف ترامپ مقاومت در برابر دیکتاتوری است.

تحلیلگر آمریکایی: تحریم مراسم تحلیف ترامپ یعنی مقاومت در برابر دیکتاتوری
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی‌ان‌ان، یک تحلیلگر آمریکایی گفت، تصمیم شماری از نمایندگان دموکرات گنگره آمریکا مبنی بر عدم شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ نشان‌دهنده مقاومت آنها در برابر دیکتاتوری است.

ماک زیلبر، تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکا در لس آنجلس، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: «اگر به کنفرانس های خبری که دونالد ترامپ در چند روز گذشته برگزار کرده است نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که در این کنفرانس ها از شرکت برخی روزنامه نگاران و خبرنگاران جلوگیری شد، ترامپ حتی به برخی خبرنگاران حاضر تحکم کرد و از پاسخ به سؤالات برخی خبرنگاران خودداری کرد و یا شبکه های خبری همچون سی ان ان را به عنوان منابع اخبار دروغ معرفی کرده است. بسیاری از دموکرات های آمریکا به صراحت نمی خواهند بخشی از این روند باشند و به ریاست جمهوری دونالد ترامپ مشروعیت بخشند.» 

این تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکا گفت: «نمایندگان دموکرات آمریکا با تصمیم خود مبنی بر عدم حضور در مراسم تحلیف و شروع دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ منافعی را هم کسب خواهند کرد زیرا اکثر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا که گفته اند قصد دارند مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ را تحریم کنند، نمایندگان ایالت هایی مانند آتلانتا و کالیفرنیا هستند که اکثر رأی دهندگان آنها به نامزد حزب دموکرات رأی داده اند. اما باید گفت که این اقدام یعنی تحریم مراسم تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا سیاست خوبی نیست بلکه صرفا یک اقدام اصولی است که انجام می شود. اگر به یک دهه قبل بازگردیم متوجه می شویم که همیشه در هنگام مراسم تحلیف ریاست جمهوری چنین مسائلی رخ داده‌اند. همیشه در هنگام مراسم تحلیف، افراد زیادی گوش هایشان را بسته اند تا مسائلی را که در این مواقع مطرح می شوند و به تضعیف اصول دموکراتیک ما منجر می شوند، نشنوند.»


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار