با توزیع گوشت قرمز منجمد و گرم، طی روزهای آتی قیمت ها تعدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز، ابراز امیدواری کرد، با توزیع گوشت قرمز منجمد و گرم، طی روزهای آتی قیمت ها تعدیل شود.

علی‌اصغر بهمنی‌پور گفت : در راستای تنظیم بازار گوشت قرمز در حال حاضر 60 تن گوشت قرمز منجمد در سردخانه‌های استان موجود است که 24 تن آن داخلی و 36 تن دیگر گوشت قرمز وارداتی است.

بهمنی‌پور افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده ظرف چند روز آینده میزان گوشت قرمز منجمد موجود در سردخانه‌های استان به 300 تن افزایش خواهد یافت.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توزیع گوشت قرمز منجمد رد سطح بازار، ادامه داد: گوشت قرمز منجمد درب سردخانه با قیمت هر کیلوگرم 22 هزار تومان عرضه و در فروشگاه ها با قیمت 22 هزار و 700 تومان بدست مصرف کنندگان می‌رسد.

به گفته بهمنی پور در حال حاضر 30 تن گوشت قرمز منجمد برای عرضه به شهرستان‌ها و با اولویت مناطق محروم در حال حمل و جابجایی است.

وی با اشاره به عرضه مستقیم گوشت قرمز در سه واحد شهر کرمانشاه (چهار راه سنگر، 22 بهمن و فردوسی)، گفت: در تلاشیم تا این واحدهای عرضه کننده را بیشتر کنیم.

بهمنی‌پور همچنین با اشاره به عرضه گوشت قرمز گرم وکیوم شده وارد شده از استان سیستان و بلوچستان افزود: در راستای تعدیل بازار گوشت قرمز، این گوشت در بسته‌های یک تا سه کیلوگرمی و با قیمت هر کیلوگرم 27 هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: این گوشت قرمز در 40 مرکز در استان در حال توزیع است و به دنبال افزایش تعداد مراکز عرضه هستیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به قیمت گوشت قرمز داشت و افزود: در حال حاضر گوشت قرمز مخلوط گوسفندی با قیمت 35 هزار تومان و گوشت گوساله با قیمت هر کیلوگرم 30 هزار تومان در شهر کرمانشاه عرضه می‌شود که قیمت گوشت گوساله در مقایسه با گذشته هیچ تغییری نداشته، اما قیمت گوشت گوسفند سه تا چهار هزار تومان افزایش داشته است.

بهمنی‌پور افزود: در شهرستان‌های استان هر کیلوگرم گوشت قرمز مخلوط گوسفندی با قیمت بین 28 تا 30 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله با قیمت بین 25 تا 26 هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه میزان تولیدات سالانه گوشت قرمز استان کرمانشاه را 36 هزار تن اعلام کرد و افزود: 4.5 درصد تولید گوشت قرمز کشور مربوط به استان کرمانشاه است.

وی سرانه مصرف گوشت قرمز را در استان 13 کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: نیاز سالانه استان به گوشت قرمز 26 هزار تن می‌باشد.

بهمنی‌پور با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه 10 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز دارد، تصریح کرد: این میزان معادل 400 هزار راس گوسفند زنده است.

وی همچنین جمعیت دامی استان کرمانشاه را چهار میلیون و 500 هزار واحد دامی اعلام کرد و افزود: جمعیت دامی قابل کشتار سالانه استان کرمانشاه یک میلیون و 500 هزار واحد دامی است.

بهمنی‌پور تعداد کشتارگاه های صنعتی فعال استان کرمانشاه را دو واحد اعلام کرد و افزود: این کشتارگاه‌ها ظرفیت کشتار روزانه دو هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین را دارند.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه همچنین 12 واحد نیمه‌صنعتی کشتارگاهی دارد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.