مدیر جهاد کشاورزی نمین گفت: طبق آخرین آمارگیری انجام شده مشخص شده که ۹۶۰۰ کلنی مدرن زنبورعسل در شهرستان نمین فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل ؛ محمد حسنی در بازدید از زنبورستانهای شهرستان نمین اظهار داشت: طبق آخرین آمارگیری انجام شده مشخص شد که 9 هزار و 600 کلنی مدرن زنبورعسل در شهرستان نمین فعال است و تعداد کلنی‌های این شهرستان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: به منظور اطلاع از تعداد کلنی‌های زنبورعسل موجود در این شهرستان، دو اکیپ سرشماری از زنبورستان‌های مستقر در 40 روستای تابعه آمارگیری لازم را به عمل آوردند تا بتوانیم از این طریق آمار دقیق و قابل قبولی را به دست آوریم و در راستای توسعه و پیشرفت زنبورستان در این شهرستان استفاده نماییم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: این آمارگیری اطلاعات دقیق و مستندی در خصوص آمار تعداد کلنی‌های مدرن و سنتی و تعداد افراد شاغل در این بخش را در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌دهد تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق، حمایت‌های لازم از این قشر را که نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برعهده دارند، انجام داده شود.

حسنی بیان کرد: بر اساس آمارگیری‌های به عمل آمده به تعداد 9 هزار و 600 کلنی در 233 زنبورستان شمارش شده که این آمار نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد که امیدواریم بتوانیم این آمار را در سالهای آتی افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: به خاطر وجود مراتع بکر و سرسبز در منطقه، سالانه حدود 120 تن عسل مرغوب از زنبورستان‌ها تولید می‌شود و ضمن تامین عسل مورد نیاز شهرستان، بخشی از آن به سایر استان‌ها نیز عرضه می‌شود تا بتوانیم تولید این محصول را در این شهرستان به صورت مطلوب ارتقا دهیم و زمینه اشتغال را برای علاقمندان فراهم سازیم.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.