مراسم یادبود شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن خفته در ایران و نیز شهدای کشور یمن در آمل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ بهروزعیسی زاده جانشین فرمانده سپاه ناحیه آمل گفت:این مراسم روز پنچشنبه 30 دی ماه با سخنرانی یکی از کارشناسان مسائل سیاسی کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهار شهید مقاومت مردمی یمن در بقعه ناصرالحق آمل دفن شدند، افزود: حضور خانواده های معظم شهدا، مردم و بسیجیان در این مراسم پاسداشت ارزشهای قیام بحق مردم یمن در مقابل رژیم آل سعود خواهد بود.

پیکر شهیدان محمد احمد حسین‌الفخری، شهید علی‌ محمد علی‌احمد المروانی، شهید عاطف علی حزام‌البشاول و شهید اکرم محمد محمدالغفاری در بقعه ناصر الحق آمل که موردعلاقه و احترام خاص اهالی یمن است به خاک سپرده شده است.

این شهیدان در نخستین روزهای تجاوز آل سعود به یمن مجروح و برای درمان به ایران منتقل‌ شده بودند که بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیدند و آل سعود با انتقال پیکرهای مطهر این شهیدان به یمن ممانعت کرد تا اینکه با کسب اجازه از مقام معظم رهبری مقرر شد پیکر این شهدای یمنی در بقعه ناصرالحق آمل به خاک سپرده شد.

حسن بن علی اطروش ملقب به ناصر الحق یا ناصر کبیر از نخستین مروجان اسلام شیعی در منطقه طبرستان یا مازندران قدیم بود که برای نخستین بار حکومت اسلامی را در آمل بناکرد و بعنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌ های دیلمان، گیلان و طبرستان است.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.