یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است تنها 5 درصد از تعهدات طرف غربی در برجام محقق شد.

تنها 5 درصد از تعهدات طرف غربی در برجام محقق شدمحمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز اجرایی شدن توافق هسته‌ای ( برجام) گفت: ایران با هدف برداشته شدن تحریم‌ها پا به میز مذاکرات گذاشت لذا اگر بخواهیم قضاوتی در این راستا انجام دهیم باید براساس این هدف اظهارنظر کنیم و بگوییم تحریم‌ها برداشته شده و یا خیر؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه ایران تعهدات خود را در مسیر اجرای برجام به کلی انجام داد تأکید کرد: این درحالیست که طرف مقابل همچنان بدعهدی و برخی تحریم‌ها را حتی مجدداً تمدید می‌کند.

پورمختار تصریح کرد: معتقدم طرف غربی حداکثر 5 درصد تعهدات خود را در مسیر اجرای برجام عملیاتی و محقق کرد که این موارد به تردد کشتی‌ها و بازگشایی بیمه‌ها معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه 95 درصد تعهدات طرف غربی در راستای اجرای برجام محقق نشد افزود: در حال حاضر تحریم ممنوعیت سفر برخی اشخاص همچنان باقیست.

پورمختار با بیان اینکه تحریم‌های بانکی همچنان برقرار است اظهار داشت: برخی می‌گویند که سوئیفت باز است؛ بله ما هم می‌گوییم سوئیفت باز است اما آیا ما می‌توانیم در این شبکه وارد شویم و نقل و انتقالات انجام دهیم؟ که باید گفت خیر.

عضو کمیسیون حقوق قضایی  با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تاجری نقل و انتقالات در شبکه سوئیفت را تأیید نمی‌کند. تاکید کردک در حال حاضر  مسیر مبادلات تجاری ما در گروه تصمیمات آمریکاست.

پورمختار در ادامه با اشاره به اقدامات مقابله به مثل دولت در قبال بدعهدی امریکا در برجام و تمدید تحریم داماتو بیان داشت: خوشبختانه دولتمردان این موضوع را نقض برجام تلقی کردند اما در عمل و در پی اعتراض به کمسیون مشترک برجام تنها به بیانیه مطبوعاتی اکتفا کردند. لذا صدور بیانیه مشکلی را حل نمی کند بنابراین ما توقع داریم دولت چون ابتدای مذاکرات که با قوت به حرکت خود ادامه می داد در ادامه هم با تمام توان خود به اجرای این توافق بپردازد.

وی در پایان با بیان اینکه باید در قبال بدعهدی امریکا در برجام، بسیج جهانی راه انداخت،تاکید کرد: متاسفانه وزارت خارجه در این مسیر ضعیف است و سفارتخانه های ما هم وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، پورمختار ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار