فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقيف دو محموله بزرگ مواد محترقه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقيف دو محموله بزرگ مواد محترقه به ارزشی بالغ بر دو ميليارد ريال و کشف بيش از 500 هزار قلم مواد آتش‌زای خطرناک و غيراستاندارد خبر داد.

سردار منوچهر امان اللهی گفت: ماموران پليس آگاهی استان با اقدامات اطلاعاتی و تعقيب و مراقبت موفق به شناسایی دو باند تهيه و توزيع مواد آتش‌زا شدند.

وی افزود: اعضای اين باندها پس از خريد دو محموله بزرگ مواد محترقه از کشورهای همسايه، با عبور از معابر غيرمجاز مرزی، قصد فروش و توزيع محموله در سطح استان را داشتند، که در اين راستا موضوع در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهی قرار گرفت.

اين مقام ارشد انتظامی استان، تصريح کرد: با شناسایی خودروهای حامل کالای قاچاق و زمان و مکان انتقال محموله، اکيپی از عوامل پليس آگاهی به مسير تردد قاچاقچيان اعزام شدند و پس از چند ساعت کنترل نامحسوس با مشاهده خودروها، جهت توقيف آنها اقدام کردند.

امان‌اللهی افزود: قاچاقچيان که متوجه حضور ماموران شده بودند، با حرکات حادثه ساز در خروجی شهر کرمانشاه، قصد فرار به سمت محور کامياران را داشتند، اما با اقدام به موقع پليس، متوقف و دستگير شدند.

وي با اشاره به اينکه يک دستگاه کاميون و يک دستگاه پژو پارس در اين زمينه توقيف و به پارکينگ منتقل شد، گفت: در بازرسی از خودروها بيش از 500 هزار قلم انواع مواد محترقه خطرناک و غير استاندارد به ارزشی بالغ بر دو ميليارد ريال کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در اين رابطه پنج متهم دستگير شدند که برخی از آنان پيش از اين نيز سابقه خريد و فروش موادمحترقه داشته‌اند.

امان‌اللهی با بيان اينکه متهمان جهت سير مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، متذکر شد: با توجه به فرا رسيدن ماه‌های پايانی سال و افزايش خريد و فروش مواد آتش‌زا، نيروی انتظامی برای جلوگيری از وقوع آسيب‌های احتمالی، به صورت ويژه با متخلفان و هنجارشکنان برخورد قانونی خواهد کرد تا امنيت و آسايش شهروندان قانونمدار دچار اخلال و بی‌نظمی نشود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.