وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد پایه طرح صلح پاریس برای خاورمیانه، شناسایی مرزهای سال 1967 و قطعنامه های سازمان ملل است.  

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، ژان مارک آیرو، روز یکشنبه در پایان کنفرانس بین المللی به اصطلاح صلح خاورمیانه در پاریس با اشاره به اینکه تنها راه کمک به مردم منطقه حضور بر سر میز مذاکره است، گفت: بر این اساس ما سه محور را پیش رو داریم، نخست یادآوری چارچوب مذاکرات که مورد تایید جامعه بین المللی است. شاید این برای برخی ناخوشایند باشد اما پایه طرح صلح پاریس، شناسایی مرزهای سال 1967 و قطعنامه های سازمان ملل است.

آیرو خاطرنشان کرد مذاکرات مستقیم دو طرف و تحرک بین المللی برای حمایت از هر دو طرف دو محور دیگر بود.

وی بدون نام بردن از ترامپ، به وی هشدار داد جابجا کردن پایتخت صهیونیست‌ها از تل‌آویو به قدس شریف، منطقه را به آتش می‌ کشد.

آیرو تصریح کرد همه سخنرانان نشست، نسبت به در معرض خطر بودن راهکار 2 دولتی و ادامه شهرک سازی ها هشدار داده و بر لزوم توقف خشونت ها و لغو شهرک سازی تاکید کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد مهم است که از اقدامات یکجانبه که می تواند تنش‌ها را در قدس به شدت افزایش دهد، اجتناب کرد.

وزیر خارجه فرانسه به مهم بودن مناقشه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی برای بسیاری از ملت‌های دنیا هم اشاره کرد و گفت: این مناقشه از مرزهای فلسطین اشغالی فراتر رفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار