ضرورت اقناع مردم برای استفاده از کالای داخلی

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی تاکید کرد: مردم باید برای استفاده از کالای داخلی اقناع شوند.

ضرورت اقناع مردم برای استفاده از کالای داخلیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسکندرزاده در کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز از پدیده قاچاق بعنوان تجارتی بی ریشه یاد کرد و گفت: مردم باید به این نتیجه برسند که استفاده از کالای قاچاق شاید از نظر کیفیت، تنوع، برند، قیمت اغوا کننده باشد، اما مصرف کالاهای قاچاق پشتوانه امنیتی و بهداشتی ندارد و مردم را از ابعاد مختلف متضرر می کند.
وی ادامه داد: کالاهای قاچاق بدون خونریزی فرهنگ مصرف ما را تغییر داده است و نحوه مصرف و سبک زندگی متناسب را تزریق می کنند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خاطر نشان کرد :قاچاق تهاجمی است که نتیجه مثبت آن با ایجاد اشتغال در آن سوی مرزها همخوانی دارد و بیکاری دستآورد اصلی مردم داخل کشور می شود.
وی با بیان اینکه این کارگروه باید در حوزه های مختلف، متناسب یا گروههای هدف، باید برنامه ریزی داشته باشد گفت: اطلاع رسانی در حوزه استفاده از کالاهای داخلی و مبارزه با کالای قاچاق صرفا بر عهده صدا و سیما نیست و دانشگاهها ظرفیت مناسبی در حوزه فرهنگ سازی دارند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز گفت: سال گذشته درارتباط با جرایم اقتصادی پرونده هایی به ارزش 4 میلیارد و 600 میلیون تومان به مراجع قضایی استان ارجاع شده بود که این رقم در 9 ماهه گذشته به 9  میلیارد تومان افزایش یافته است.
سرهنگ اسمعیل پور با بیان اینکه جرایم اقتصادی شامل فرار مالیاتی، پولشویی و زمین خواری است گفت: آذربایجان شرقی در مبارزه با قاچاق کالا از استان های پیشتاز است و از ابتدای سال نیز قرارگاه مرکزی مبارزه با مواد مخدر به ریاست فرماندهی انتظامی استان فعال شده است.
قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و دبیر کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: این مرکز ظرفیت لازم برای برنامه سازی های مختلف در این حوزه را دارد.
عیسی زاده با بیان اینکه صدا و سیمای استان با شناسایی پتانسیل های تولید داخلی، برنامه های خود را بر معرفی دست آوردها و ترغیب مردم بر استفاده از کالاهای تولید ملی متمرکز کرده است از اعضای کارگروه خواست نکته نظرات خود را بر غنای هرچه بیشتر برنامه سازی به این مرکز ارائه دهند.
برگزاری نمایشگاه سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اطلاع رسانی برای استفاده از کالاهای ایرانی در شبکه های مجازی، استفاده از ظرفیت و توان بسیج و رسانه های استانی در ترغیب مردم به استفاده از کالاهای تولید داخل ، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی، انعکاس اخبار مربوط به مصادره اموال قاچاق و نحوه امحاء آن از رسانه های مختلف استانی و استفاده از ظرفیت دانشگاهها در تبلیغ استفاده از کالاهای ایرانی از جمله مسائل مطرح شده در نشست امروز کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بود.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.