سوختن تیم ملی زیر نگاه محترمانه تاج/ دعوای کرواتی و پرتغالی با هزینه ایران

باوجود بیانیه جدید کی روش علیه فدراسیون فوتبال و برانکو، مهدی تاج همچنان نگاه منفعلانه ای به جنجال های مرد پرتغالی دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با گذشت پنج روز از بازگشت کارلوس کی روش به ایران و رد استعفای سرمربی تیم ملی از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، همچنان این مرد پرتغالی از برگزاری جلسه با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال طفره می رود و از طرفی در مصاحبه های جنجالی با رسانه های خارجی و ارسال بیانیه های پر کنایه، سعی در به کرسی نشاندن حرف های خود دارد.

هرچند در جریان جنگ های لفظی کی روش و برانکو نمی توان به صورت کامل حق را به یکی از طرفین داد اما به نظر می رسد مرد پرتغالی با تبحر مثال زدنی خود در بازی های کلامی بار دیگر کل فوتبال ایران را زیر سایه خود درآورده است. این امر به خصوص با اظهارات امروز رئیس فدراسیون فوتبال رنگ واقعیت به خود گرفت.

 کی روش در روزهای اخیر با به کار بردن جمله هایی مانند "فدراسیون ایران تصمیم گرفت در مسیر مخالف برنامه های تیم ملی  قدم بردارد، چون گروگان یک مربی ممتاز و متخصص کروات است" " برانکو اردوی ایران را لغو کرد اما کشورش با برگزاری بازی با چین، به آماده سازی حریف ایران کمک کرد" برانکو حسود دنبال جایگاه من در تیم ملی  است"، "اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، برانکو و فدراسیون فوتبال مقصر" هستند نشان داد دوست ندارد تنش های ایجاد شده به پایان برسد. در این وضعیت به کار بردن واژه "محترم" برای فردی که به نوعی دنبال دعوا می گردد، چندان جای توجیه ندارد اما مهدی تاج در حالی که شب گذشته در گفت و گو با اصحاب رسانه از برگزاری جلسه امروز خود با سرمربی تیم ملی خبر داده بود ، امروز بدون این که دلیل برگزار نشدن این جلسه را توضیح دهد؛ اعلام کرد " تمام برنامه‌های قبلی که به سازمان لیگ توسط کارلوس کی‌روش سرمربی محترم تیم ملی فوتبال ارائه و با باشگاه‌ها نهایی شده است، به نحو احسن اجرا خواهد شد".

این اظهار نظر حتی اگر برای دفاع از منافع تیم ملی باشد با رویه ای که سرمربی عصیانگر تیم ملی پیش گرفته سازگار نیست. جالب این جا است که کی روش برگزاری بازی دوستانه چین و کرواسی را هم به گردن سرمربی پرسپو.لیس می اندازد تا نشان دهد هیچ ابایی از تخریب جایگاه سرمربی یکی از تیم های بزرگ فوتبال ایران ندراد.
 
به نظر می رسد تاج یا بیانیه و مصاحبه های اخیر کی روش را نمی خواند یا این که از اقتدار لازم برای تذکردادن به این مربی برخوردار نیست.  شاید هم رئیس فدراسیون فوتبال باردیگر می خواهد با سیاست سکوت کار را پیش ببرد. سیاستی که البته برای مربیان لیگ برتری مصداقی ندارد و در روزهای اخیر شاهد بودیم مربیانی چون علی دایی بلافاصله پس از انتقاد از فدراسیون فوتبال به کمیته انضباطی احضار شدند.  
 
ضرب المثل معروفی وجود دارد مبنی بر این که "حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد". بنابراین تا زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال در مقابل اقدامات نامناسب سرمربی تیم ملی چون تخریب جایگاه مربیان ایرانی و مربیان خارجی لیگ برتر فوتبال کشورمان در رسانه های خارجی، صدور بیانیه  9 بندی علیه فدراسیون فوتبال، مقصر دانستن سرمربی محبوب ترین تیم ایران آن هم به یک بهانه واهی مانند برگزاری دیدار دوستانه چین و کرواسی و گروگان بودن فدراسیون فوتبال واکنش نشان ندهد و در مقابل برانکو و علی دایی موضع جدی بگیرد، باید شاهد بی احترامی های سرمربی محترم تیم ملی بمانیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۰۵ ۲۷ دی ۱۳۹۵
من آدم بی طرف حق را به کی روش میدهم .برانکو را دوست دارم .پرسپولیسیم .ولی با این کارش ادبش رو زیر سئوال برد .اخه از الان که جام نمیدن نیم فصل شانسی اومدی صدر داری تیم ملی رو ضربه میزنی تدارکاتی اگه خوب نیست پس چرا کشورت با چین بازی کرد .حرف حق جواب نداره پس بذار کی روش حرفه ای کارشو بلده واحتیاج به پول ومال نداره .به اندازه حقش میگیره نوش جانش تیم مارو تو آسا چند ساله سربلند کرده .او ن ا عتراضش به داور عراق یادمون نره .هیچ کدوم از مسئولین جرات این اعتراض را نکردن ...................
آخرین اخبار