تا پایان برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه های زنجیره ای در نظام خرده فروشی بازار به 20 درصد می رسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت امروز در جلسه اعضای کارگروه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در گرگان گفت: فروشگاه های زنجیره ای در حال حاضر هشت درصد نظام خرده فروشی بازار بر عهده دارند.

عباس تابش افزود : برای توسعه فعالیت فروشگاه های زنجیره ایی سند توسعه این فروشگاه ها تدوین شده که امکان نظارت بر کیفیت کالا و رعایت استانداردهای فروش در آنها بیشتر است.

وی ادامه داد: در کنار ساماندهی بخش خرده‌فروشی و هدایت این شبکه به سمت سازمان‌یافته به جای سنتی، در بخش فروش عمده هم حرکت به سمت بهره‌گیری از یک شبکه توزیع مویرگی با حداقل واسطه‌ها مدنظر است.

تابش گفت: با بهره‌مندی از اطلاعات موجود در سامانه‌های فعال وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به انتقال این اطلاعات به سامانه جامع انبار کردیم تا بر مبنای آن فعالان حوزه ذخیره‌سازی کالا را شناسایی کنیم.

او گفت : پس از این ثبت براساس قانون لازم است اطلاعات سایر دستگاه‌ها همچون بنادر، گمرکات، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جهاد کشاورزی نیز در سامانه جامع انبار درج شود.

تابش افزود: با ثبت اطلاعات، کل زنجیره تامین قابل رصد و نظام توزیع کشور شفاف تر خواهد شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.