سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: عدم شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تایید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اعدام سه زندانی بحرینی گفت: عدم شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تایید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است.

قاسمی افزود: حکومت بحرین با این اقدام نسنجیده خود بار دیگر نشان داد که در پی حل مسالمت‌آمیز و گشودن راهی برای برون رفت از بحران بحرین نیست. 

وی تاکید کرد: حکومت بحرین چون همیشه بر پیروی از راهکارهای امنیتی و سرکوب‌گرایانه و کشتار سبعانه معترضان بی دفاع اصرار می‌ورزد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای بسی تاسف است در شرایطی که مردم بحرین و رهبران سیاسی و مذهبی آنان و مجامع بین المللی حل و فصل بحران این کشور از طریق گفت وگو و تعامل را مورد تاکید قرار می دهند، حکومت بحرین با تشدید رویکردهای امنیتی، اعمال محدودیت و ایجاد فشار بر رهبران مخالفین و اعدام زندانیان سیاسی مسیر را برای هرگونه مذاکره و گفت وگوی سیاسی روز به روز مسدود و این کشور را به سمت یک انسداد کامل سیاسی هدایت می نماید.

قاسمی تاکید کرد: بی‌شک با ادامه این مسیر، حاکمیت بحرین مسئولیت پیامدهای اقدامات و رفتارهای افراطی را متوجه خود ساخته است.

لازم به ذکر است احکام اعدام عباس السمیع، مشیمع و علی السنکیس در سال 2015 از سوی دادگاه بحرین صادر شده بود، در کمتر از یک هفته از سوی 'دادگاه تشخیص' (عالی ترین دادگاه بحرین) تایید و اجرای احکام اعدام با شلیک گلوله و با حضور قاضی و نمایندگان دادستانی و پزشک و واعظ بحرین صورت گرفت.

بحرین که یکی از متحدان راهبردی واشنگتن و میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا است، از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های مردمی مواجه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار